Wat doen met deze deuren???

Hout3600

Nieuw lid
13 jan 2025
4
0
Limburg (België)
Hallo,

Wij hebben een nieuw huis gekocht (krijgen over 6 weken de sleutel) en nu willen we hier enkele dingen aan aanpassen. Het huis is van 2000 en toen was de beuk kleur duidelijk zeer populair. 25 jaar later is dit nu dus allemaal vergeeld en niet meer mooi. De trap is ook helemaal afgesleten dus deze gaan we laten luchtgommen en dan
laten behandelen met een matte vernis (eventueel met lichte white kleur) zodat de originele kleur van het beukenhout terugkomt en dit niet meer geel wordt met de jaren. Nu wou ik met de deuren hetzelfde doen maar ik weet niet goed hoe ik dit best kan aanpakken. Ik veronderstel dat de deuren een soort beuken fineerlaag hebben dus luchtgommen is niet echt een optie. Zou ik de deuren kunnen afschuren of afbijten en dan behandelen met bvb een rubio monocoat oil plus 2c? Zodat de deuren ook terug mooi een lichte (niet gele) houtkleur krijgen. Of is dit onbegonnen werk en moet ik ze licht opschuren en wit verven ofzo? De omkadering is nu ook in beuk. Deze ga ik slissen en wit verven. Dat zou mooi passen bij licht beukenhout... :)

Alvast bedankt voor de tips!

Bijlagen

• Deur.jpeg
    Deur.jpeg
    109,1 KB · Weergaven: 40
  • Trap.jpeg
    Trap.jpeg
    102,9 KB · Weergaven: 40

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.