Wandelstok met inhoud

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
37
57
Vlijmen
Beste mede-houtliefhebbers,

Om te beginnen wil ik aangeven mijzelf zeker niet de titel ‘houtdraaier’ toe te bedelen. Echter toen een collega van mij met pensioen ging afgelopen zomer heb ik mijzelf toch de uitdaging gegeven om een ‘wandelstok met inhoud’ voor hem te draaien. Als docent heeft hij vele jaren voor de klas gestaan en ik wilde hem dan ook een wandelstok geven waarmee hij overal waar hij maar zou komen mogelijk zijn oude werk kon voortzetten.

Dus geinspireerd door de wandelstokken met een zwaard oid erin, heb ik een wandelstok gedraaid met een compartiment voor een lineaal in de ‘stok’ (sorry ken de officiele benamingen niet) en 4 krijtjes in de ‘knop’. voor een eerste poging ben ik best trots op het resultaat en wilde jullie dan ook niet mijn projectje onthouden. De ‘stok’ bestaat uit 2 uitgeholde delen die ik vervolgens aan elkaar heb gelijmd en gedraaid. Niet bedenkende dat zon lang deel heel erg gaat ‘wobbelen’ tijdens het draaien :eek:. Een hardhouten puntje onderop en een messing overgang naar de ‘knop’. Deze laatste eerst gedraaid, daarna de bovenkant recht afgezaagd en gaten geboord voor de krijtjes. De ‘deksel’ zit vast met een messing bout en kan je er dus af draaien.

IMG_8030.jpegIMG_8029.jpegIMG_8028.jpegIMG_8031.jpegIMG_8032.jpegIMG_8033.jpeg
 

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
224
119
‘s-Hertogenbosch
Leuk om zo iets aan een collega te geven na zoveel collegialiteit. Hij zal er vast veel plezier aan beleven en ook herinneringen naar boven halen…..
Voor jou een vinkje op je bucketlist en misschien een opstap naar nieuwe uitdagingen en een uitbreiding van je hobby.
Dit ziet er goed uit en de ideeën zijn op een nette manier uitgewerkt. Ga zo door……
Groetjes John
 
  • Leuk
Waarderingen: Schaafnerd

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.