Wadkin AGS 10 rebuild en modificatie stofafzuiging

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik heb dat filmpje laatst ook bekeken. Wat ik me afvroeg is wat hij met de afgebroken tanden van de tandheugel heeft gedaan. Dat zijn met het vervangen van de lagers in de zaag as de enige echte problemen die je met zo'n zaagmachine kan hebben. En er hoort een fatsoenlijke elektromotor op, die met 3 snaren de zaag as aandrijft. Niet zo'n rammelend lopende 220 motor. Ik vindt persoonlijk het opnieuw groen schilderen van een machine een nutteloze bezigheid. Zo'n ding is om mee te zagen.
 
  • Haha
Waarderingen: jaap

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Verven is in mijn wereld niet het zelfde als reviseren. Reviseren in mijn boek is bijvoorbeeld de fijn verstelling gewoon nieuw maken. De stofafzuiging van die machines is inderdaad ruk. Het zelfde met de stof ophoping onder de geleide bouten van het zaagaggregaat, waardoor de zaag na verloop van tijd niet meer helemaal onder de tafel gedraaid kan worden. Maar ik heb al jaren veel plezier van de mijne. Het was een flinke verbetering ten opzichte van de ferm die ik daar voor had. Maar hij was ook 3 keer zo duur, maar dat was wel met een 2 pk afzuiger met filterpatroon er bij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.