Wabeco BF1242

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
690
106
Sterksel
Bij deze boorstandaard zijn vele opties bij te bestellen zoals:




Met name om je werkstuk vast te zetten zijn er wat opties. Iemand een advies voordat ik dingen bestel die ik amper ga gebruiken?

Ik heb direct wat vragen gesteld via de Wabeco website maar heb nog geen antwoord gekregen. Heeft iemand deze standaard direct bij hen besteld en gaat dat dan goed?
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
690
106
Sterksel
Op mijn telefoon werkt het inderdaad niet en zie ik een andere site. Het zijn oa de wabeco opties om op de tafel spullen te klemmen en een machineklem.

Zal kijken of ik de plaatjes kan posten
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
690
106
Sterksel
Op mijn laptop werken de linkjes wel dus het heeft met hun mobile site te maken.
Blijft nog wel de vraag open of iemand ooit direct bij hen besteld heeft en of ze dan wel reageren. Vragen via hun support email adres zijn nog niet beantwoord.

Het ging om de artikelen:
2021-07-23 08_19_16-WABECO Machine vice 100 mm made of gray cast iron - Wabeco.png2021-07-23 08_18_51-WABECO Step clamp set 10 pieces for 10 mm T-slot width and thread M8 - Wab...png2021-07-23 08_18_30-WABECO Step clamp set 58 pieces for 10 mm T-slot width and thread M8 - Wab...png
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.427
313
omgeving Rotterdam
Wat wil je gaan doen met de boorstandaard? Vandaar ga je nadenken over wat handig zou zijn. Meestal is het beter om dit soort delen later los bij te bestellen als je ze nodig hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.838
1.036
Omgeving Eindhoven
De machineklem (vice) is altijd handig. Als je in kleine onderdelen moet boren, klem je ze daarin om houvast te hebben (en dus ook je vingers te beschermen tegen de scherpe boor).
De overige opspanspullen heb je voor houtbewerking eigenlijk niet nodig denk ik. Die zijn meer voor de metaal als het op 1/10mm nauwkeurig moet. Die zou je idd ook later bij kunnen kopen als je ze toch mist. Maar meestal klem ik dan het werkstuk met 2 kleine lijmklemmen aan de boortafel.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.407
2.942
Gaanderen
Die machineklem werkt voor ons hout bewerkers prima. Voor nauwkeurig metaal bewerken wil ik hem niet hebben. Dan heb je hele andere klemmen nodig en moet er zeker een cijfer voor de prijs.
Wil je wat met metaal gaan doen dan zijn die setjes handig. Voor hout heb je ze niet nodig maak t-slots in een houten plank met klemmen. You-tube staat vol met voorbeelden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.