Waarschuwing record power draaibanken:Coronet Envoy en Regent

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Er is een waarschuwing uitgegaan voor deze 2 banken, met betrekking tot: ‘‘ headstock cam bolt‘‘ deze kan slecht zijn gelast. Aangeraden wordt om de bank niet te gebruiken, tot e.e.a. Is gecontroleerd/vervangen.
Verdere informatie bij Record Power.

F1379BBC-4587-42D8-BF50-F43C9871877C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: ornament en DitchDeurne

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Kreeg dit bericht in mijn mail.
Kan deze niet delen.
Toch nog iets gevonden om toe te voegen😎
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Dank je, Handig18, voor het delen.
Dit is echt wel een belangrijk veiligheidsbericht.

Ik had op hun website gezocht maar het artikel niet gevonden. Ik heb wel geen Coronet, maar het is altijd interessant om te weten wat er kan misgaan. En het is niet niets: de vaste kop die opeens los kan komen. Moet je toevallig maar ens een grote schaal beginnen te draaien , met het werk stuk in onbalans. Je moet er niet aan denken.

groeten
Ornament
www.houtsnijden.eu
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Dit houdt volgens mij in dat je elk stuk gereedschap, minstens aan een goede visuele inspectie moet onderwerpen. Zeker de constructies welke echt van belang zijn.
RP meldt de mogelijke fout, maar dit doet niet elk bedrijf!
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Bij elke draaibank met een draaibare en/of verplaatsbare "vaste" kop zou hetzelfde probleem kunnen ontstaan.
misschien wel het meest door het niet correct vastzetten van die kop. Daar is natuurlijk wel iets aan te doen om problemen te voorkomen.

groeten

Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.