Waarde handschaven

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Rube,

Dit is echt een onderwerp voor onze rubriek Marktplein. Daar gelden echter ook een paar regels, zoals het plaatsen van een volledige advertentie en geen link naar b.v. Marktplaats en het noemen van een prijs.

Wel mooie schaven overigens.

jaap
 

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Hoi Jaap,

Ja snap ik. alleen ik weet niet goed wat ik er voor moet vragen vandaar dat ik het hier heb gepost.

Groet,

Ruben
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Mooie schaven! Ik doe een poging om te schatten. Schaven zijn nog allemaal in heel mooie staat, dus dat is zeker iets waard. Ze zijn allemaal echter vrij recent geproduceerd, en dat zal er wel voor zorgen dat ze minder waard zijn dan dezelfde modellen die uit eerste helft 20ste eeuw komen. Men associeert de recentere namelijk met mindere kwaliteit (naar mijn mening niet altijd waar). Los daarvan hebben oude modellen natuurlijk ook een antiekwaarde, wat hier niet het geval is. Hier mijn schatting van links naar rechts op foto:

Record 5 1/2: 60 euro
Record 4 1/2: 50 euro, tenzij die Samurai-beitel natuurlijk heel bijzonder is. Kun je ons daar iets meer over vertellen?
Record Marples: 40 euro
Record Irwin: 30 à 35 euro
Kunz sponningschaaf (niet Stanley): 15 euro want geleider ontbreekt.

Dit zijn de prijzen die ik zelf zou hanteren als verkoper. Mocht ik koper zijn zou ik er natuurlijk nog iets proberen vanaf doen ;) Dit is slechts mijn mening, die wel deels gebaseerd is op prijzen van tweedehandse schaven. Kijk misschien ook eens op eBay om een idee te krijgen. Let wel: kijk best naar afgelopen veilingen voor een realistisch beeld. Dit kun je doen door in linkerkolom "completed listings" aan te vinken bij "show only".
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.