Waar vind je in Nederland deze instelblokken?

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
214
8
Kreg USA heeft deze: met een uitsparing in het midden zodat je de hoogte goed kunt doen en een lipje wat overeenkomt. Bij Nederlandse dealers kan ik ze niet vinden. Amazon heeft ze wel, maar niet volgens metrisch stelsel. Dus: een setje van onderstaand met maten in mm of cm. Hoeft geen Kreg te zijn, wel nauwkeurig. Daarmee valt AliExpress ook af.
2024-12-26_20-46.png

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.892
3.224
Gaanderen
Mathijs ik weet niet of ze in China deze niet nauwkeurig maken. Ze maken daar deze dingen ook met een cnc.
Mijn ervaring in het algemeen met chinese spullen is alle waar naar zijn geld. Hooked on wood heeft een setje setup bloks getest en die voldeden prima. Kijk even op zijn site episode 17
Hier nog een ander metrisch alternatief ENJOYWOOD 9pcs Metric Inch Woodworking Setup Blocks Height Gauge Precision Aluminum Alloy Setup Bars for Router and Table Saw Accessories

Hier een alternatief, helaas niet metrisch 14pcs Woodworking Setup Blocks Adjustable Height Gauge for Router Table Saw Angle Measurement
Misschien dat je met afbeelding zoeken wel verder komt.
Met mijn 123 blokken van banggood ben ik tevreden. Nagemeten met een goede schuifmaat waren tot op honderdste nauwkeurig.

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
214
8
Mathijs ik weet niet of ze in China deze niet nauwkeurig maken. Ze maken daar deze dingen ook met een cnc.
Mijn ervaring in het algemeen met chinese spullen is alle waar naar zijn geld. Hooked on wood heeft een setje setup bloks getest en die voldeden prima. Kijk even op zijn site episode 17
Hier nog een ander metrisch alternatief ENJOYWOOD 9pcs Metric Inch Woodworking Setup Blocks Height Gauge Precision Aluminum Alloy Setup Bars for Router and Table Saw Accessories

Hier een alternatief, helaas niet metrisch 14pcs Woodworking Setup Blocks Adjustable Height Gauge for Router Table Saw Angle Measurement
Misschien dat je met afbeelding zoeken wel verder komt.
Met mijn 123 blokken van banggood ben ik tevreden. Nagemeten met een goede schuifmaat waren tot op honderdste nauwkeurig.
Dennis van Hooked on Wood had ik gekeken (en volg ik) maar gemist dat hij setup bloks heeft getest. Dank, ik kijk nog een keer.

Edit : het gaat om dit setje in ep. 17 32pcs Steel Metric Gage Block Lathe Gauge Grade 0 Slip Jo Blocks 1.005-50mm Measure Tools

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.892
3.224
Gaanderen
Helaas nog steeds niet in Nederland. Volgens mij heb ik ze ook een keer van woodpeckers gezien. Helaas zijn die sets. Als ze nog te koop zijn, erg fors geprijsd.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.892
3.224
Gaanderen

G.G.

Actieve deelnemer
20 aug 2024
64
29
Wezep
Ik heb ook de set van Enjoywood en die bevallen prima.
Ik neem aan dat je ze voornamelijk vanwege de uitsparing wilt gebruiken voor het instellen van de frees of zaag hoogte? Eventueel is misschien een digitale hoogte meter een alternatief.

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.391
719
Moordrecht
Ik gebruik ze vnl om freeshoogte in te stellen, werkt echt heel goed. Ik had een digitale hoogtemeter, maar vond het een ellendig ding, werkte prima hoor, maar de batterij was vaker leeg dan dat ik 'm nodig had.. Hier vind ik ook steeds meer toepassingen voor. Even als vulblokjes gebruiken bijvoorbeeld, zeker als het wat preciezer mag

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
214
8
Ik ben ook wel benieuwd wanneer je deze blokken gebruikt.
Instellen van frees/zaaghoogte. Heb ook een digitale meter, maar dan zit je (a) met de batterij en je checkt toch elke keer of'ie niet is verschoven. Een standaard waarde blijft gewoon hetzelfde.

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
214
8

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.