Waar vind ik deze plankdragers?

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
87
42
Naarden
Hoi,

bij mijn ouders was een wand van een kledingkast bol gaan staan. Resultaat: plank eruit gevallen en een plankdrager gebroken. Nu heb ik wel ideeën hoe ik die wand weer wat rechter kan maken, maar na een zoektochtje op internet geen idee hoe ik aan een vervangende plankdrager kan komen.

Ik dacht met de code die duidelijk zichtbaar is hem zo online gevonden te hebben, maar helaas. Ik zie wat verwijzingen naar Hülsta, maar ik kan nergens concreet dit ding vinden. Is er iemand die weet waar je die kunt kopen?

Groet, Joris

Bijlagen

• 20250406_195453.jpg
    20250406_195453.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 71
  • 20250406_195500.jpg
    20250406_195500.jpg
    56,2 KB · Weergaven: 70

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
472
240
56
Luzy Saint Martin
En foto’s van hoe de planken hierop liggen. Hülsta had een eigen systeem maar wel gebaseerd op standaard maten dus alternatieven moeten wel te vinden zijn.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
321
68
Oss
Zou het anders oplossen.
Hulstra is failliet ( meen duitsland en benelux ) productie gestopt dus tja probleem. Nee probleem is iets waar je oplossing nog niet van weet.
Dus kijken voor andere oplossing lijkt me beste optie.

In 2022 is hulstra overgenomen ( failliet ) maar die hebben vorig jaar alsnog faillissement moeten aanvragen. Bedrijf en merk is er niet meer.

• Wow
Waarderingen: Jan van den Broek

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
87
42
Naarden
Thnx voor de reacties. Failliet stemt niet heel erg hoopvol. Ik ben daar pas over een paar weken weer, dus ik kan even niet zo makkelijk extra foto's maken.
Als je de rechtse foto (die eindigt op 195500.jpg) bekijkt: het pennetje linksboven zit in de gatenrij in de wand van de kast. In de legplank zitten twee uitsparingen, zowel het dikke verticale blok als de pen aan de rechterkant steken in de onderkant van de legplank.
Ik heb er even een (lelijke) tekening van gemaakt hoe het vooraanzicht in elkaar steekt als je dwars door hout heen kon kijken.

Als ik deze niet ga vinden, dan ga ik inderdaad voor een andere oplossing, gewoon twee simpele hoekbeugels die ik vastschroef aan de wand. Dat lost ook meteen het issue van de bolle wand op, aangezien die hoekbeugels natuurlijk veel groter kunnen zijn en toch redelijk netjes weggewerkt kunnen worden.

Bijlagen

• Plankdrager.png
    Plankdrager.png
    15,4 KB · Weergaven: 24

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.