Vulpen als kado

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
83
117
Vlijmen
Afgelopen week ging een goede collega met welverdiend pensioen. Een van de dingen die ik altijd aan hem vond opvallen is het feit dat hij altijd schrijft met een vulpen. Dus ik dacht, ik ga een eigen gemaakte vulpen toevoegen aan zijn collectie, als afscheidscadeau. nog nooit gedaan, dus hoe moeilijk kan het zijn ;). Dus wat afstandbusjes en een 2 vulpensets bij Baptist besteld. Enige probleem was wel, ik heb alleen een goedkope, grote Ferm draaibank, die eerder geschikt is voor tafelpoten dan voor fijn werk. Ook heb ik er geen klauw oid bij. tegelijk wilde ik niet te veel investeren, want misschien vind ik het wel helemaal niks om te doen. Dus na wat knutselwerk een “koppelstuk” gemaakt waarop ik de te draaien delen toch op mijn draaibank kon monteren.
de eerste pen (uit purple heart) ging goed, maar na het monteren leek het te veel op 2 ‘worsten’ die aan elkaar zaten. Niet slecht voor een eerste poging, maar niet naar mijn smaak. De 2de uit, ik denk, padoek ging al een stuk beter. Dit ging hem dan ook worden. Uit hetzelfde hout een doosje gemaakt met een magneetje erin als sluiting (niet op foto).

ik moet zeggen dat ik nu beter snap waarom men dat pennen draaien zo leuk vindt. Het is een erg precies werkje dat veel voldoening geeft, dus mocht je erover twijfelen om het een keer te doen? Ik zou zeggen, zeker een keer proberen!

ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog leuke tips hebben.

IMG_8811.jpegIMG_8816.jpegIMG_8818.jpegIMG_8819.jpeg.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
493
293
‘s-Hertogenbosch
Zien er goed uit, zeker als je hebt moeten improviseren…. Tweede is denk ik geen padouk, eerder Kambala of iroko of zoiets, teak zou ook nog kunnen. Padouk is van zichzelf erg rood zoals ik het ken..
Verder 👍🏼

• Leuk
Waarderingen: Schaafnerd

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.