Vraagje over potscharnier

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
151
28
Breda
Hallo houtbewerkers,

Even een (denk ik) simpele vraag, heb een aantal Hettich potscharnieren gekocht bij de Hornbach en nu zitten er witte plasticjes op het gedeelte wat op de kast gemonteerd moet worden. Ik zie het nut niet van die plasticjes, behalve wanneer je ze in een bestaand schroefgat zou plaatsen. Omdat de maat net anders is dan mij bestaande scharnieren komen ze niet in bestaande gaten, moet ik het plastic dingetje dan verwijderen?

Alvast bedankt voor jullie reacties :cool:

Bijlagen

• IMG_8611.jpeg
    IMG_8611.jpeg
    83,8 KB · Weergaven: 19

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
151
28
Breda
Ik denk dat dit bedoeld is voor het 5mm gatensysteem die veel kasten/keukens hebben
Die snap ik niet helemaal, heb ik de verkeerde scharnieren? Of kan ik ze gewoon gebruiken?

Edit: als ik zo even snel zoek, wordt dat o.a toegepast op IKEA kastjes? Die plastic pinnen zitten idd h.o.h 32mm.

Laatst bewerkt:

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
466
239
56
Luzy Saint Martin
Die kun je dan in de rij boring drukken. Als jouw kast die niet heeft kun je een malletje maken om twee gaatjes van 5 mm te boren op de plek waar de scharnieren moeten komen.
H.o.h 32 en 37 uit de kant.

• Leuk
Waarderingen: remon_v

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.738
2.431
Klein-Brabant, Vlaanderen
Omdat de maat net anders is dan mij bestaande scharnieren komen ze niet in bestaande gaten, moet ik het plastic dingetje dan verwijderen?
passen die spreidplastiekjes niet in bestaande gaten, dan moet je nieuwe gaten maken, waarin ze wel passen
zou me verwonderen dat ze niet 32 mm hoh van mekaar staan

ofwel moet je andere scharnieren kopen

heb je ons het produktnr van hettich, zodat we de technische steekkaart op kunnen halen ?

hoe wil je dit oplossen ?

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
151
28
Breda
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.738
2.431
Deze zijn het:
0062408
000062408

Bekijk bijlage 155146

HETTICH Potscharnier SlideOn voorliggend vernikkeld
de afstand tussen de gaten voor de schroeven is 52 mm, waar de mij meest bekende 32 mm is
denk dat 32 eveneens de standaard is
cfr blum, festool LR, enz
misschien is het handiger om die scharnieren 52 mm gewoon voor 32 mm om te ruilen
ongeopend + recente aankoopbon ?

1742819829280.png

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.961
102
West-Friesland
de afstand tussen de gaten voor de schroeven is 52 mm, waar de mij meest bekende 32 mm is
denk dat 32 eveneens de standaard is
cfr blum, festool LR, enz
misschien is het handiger om die scharnieren 52 mm gewoon voor 32 mm om te ruilen
ongeopend + recente aankoopbon ?

Bekijk bijlage 155147
Die 52 mm zit in de deur, de 32 mm die hij laat zien zit in de kast.
Als de plastic spreidplugjes echt niet passen met indrukken dan denk ik dat je de gaten in de kast moet boren met 5mm of iets hoger maar volgens mij zouden ze 5 mm moeten zijn.
Of zijn de schroefjes in de plastic plugjes er al te ver ingedraaid?

succes, mvg.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.738
2.431
Die 52 mm zit in de deur, de 32 mm die hij laat zien zit in de kast.
Als de plastic spreidplugjes echt niet passen met indrukken dan denk ik dat je de gaten in de kast moet boren met 5mm of iets hoger maar volgens mij zouden ze 5 mm moeten zijn.
Of zijn de schroefjes in de plastic plugjes er al te ver ingedraaid?
goed opgemerkt
je bent nog meer wakker dan mij
montageplaatjes zouden op 32/37 moeten kunnen
met boring van 5 mm

1742822720011.png

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
151
28
Breda
goed opgemerkt
je bent nog meer wakker dan mij
montageplaatjes zouden op 32/37 moeten kunnen
met boring van 5 mm
Ik ben een malleke aan het printen, aangezien het vandaag klaar moet:

Gelukt! Iedereen bedankt voor de reacties!

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.