Vraag wat voor hout is dit?

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Vanmiddag na werktijd reed ik langst een afvalcontainer en dan heb ik altijd een rare drang om er eventjes in te koekeloeren. En ja hoor, ik zag 4 prachtige stukken hout liggen, en jullie zullen het vast begrijpen, mijn hebberigheid was gewekt. Na ze uit de container te hebben gevist, gelijk doorgereden naar mijn werkplek, geschaafd en een fotootje gemaakt met de vraag; wat voor hout zou dit kunnen zijn? Tamme Kastanje??

Bijlagen

• IMG_2438.jpeg
    IMG_2438.jpeg
    116,7 KB · Weergaven: 82
  • IMG_2443.jpeg
    IMG_2443.jpeg
    97,1 KB · Weergaven: 82
  • IMG_2442.jpeg
    IMG_2442.jpeg
    110,1 KB · Weergaven: 82
  • IMG_2440.jpeg
    IMG_2440.jpeg
    96,8 KB · Weergaven: 82
  • Leuk
Waarderingen: John1969

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.917
1.145
Leeuwarden
Hoe ruikt het na het schaven een deel doet me denken aan Iep, maar dat stink behoorlijk als het wa zurig ruikt zou het best Kastanje kunnen zijn…

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Bedankt voor je reactie en nee ik heb niets geconstateerd wat de geur betreft het is naar mijn idee reukloos.

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
99
125
Vlijmen
Vanmiddag na werktijd reed ik langst een afvalcontainer en dan heb ik altijd een rare drang om er eventjes in te koekeloeren. En ja hoor, ik zag 4 prachtige stukken hout liggen, en jullie zullen het vast begrijpen, mijn hebberigheid was gewekt. Na ze uit de container te hebben gevist, gelijk doorgereden naar mijn werkplek, geschaafd en een fotootje gemaakt met de vraag; wat voor hout zou dit kunnen zijn? Tamme Kastanje??
Ik heb altijd dezelfde drang, maar vindt zelden zo iets moois 😅. Misschien ligt het aan de licht inval, maar het lijken niet dezelfde houtsoorten zo op de foto’s. Eerste foto lijkt haast eiken of zo. Aanvullend op voorgaande vraag, is het zwaar of licht hout?

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Ik heb altijd dezelfde drang, maar vindt zelden zo iets moois 😅. Misschien ligt het aan de licht inval, maar het lijken niet dezelfde houtsoorten zo op de foto’s. Eerste foto lijkt haast eiken of zo. Aanvullend op voorgaande vraag, is het zwaar of licht hout?
Klopt Misha de houten planken zijn samengesteld uit meerdere verlijmde stukken hout, volgens mij wel allen van het zelfde houtsoort? Licht is het zeker niet, maar zwaar ook niet ik zou zeggen zoiets als eiken? Ik zal van de week even kijken, bedankt voor je reactie

Athanor volgens mij gaat het meer richting hard hout dan naar zacht hout, ik zal van de week kijken of ik een nagelafdruk kan achterlaten,....je hoort van me en nogmaals bedankt

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.158
938
Nootdorp
Jeetje, de containers die ik zie, ligt allemaal slecht hout in. Waar kan ik de betere containers vinden..:unsure:?

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Jeetje, de containers die ik zie, ligt allemaal slecht hout in. Waar kan ik de betere containers vinden..:unsure:?
Dat kan ik me haast niet voorstellen, er wordt volop weggegooid, ook goed hout, kozijnenhout, traptreden, parket, echt van alles zolang je je ogen maar de kost geeft. Wat mij vaak opvalt is, dat er vaak schaamte is, om in een afvalcontainer te "duiken". En laat ik daar nou net immuun voor zijn, maar laat iedereen maar naar de houthandel lopen dan lopen we elkaar niet in de weg:LOL:
Ps kanttekening vaak heb je wel wat werk aan, spijkers, verf verwijderen en de zaag er in waarbij je soms spijkers tegenkomt.

• Leuk
Waarderingen: Henk H

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.640
3.333
Ik kom ook overal containers met goed bruikbaar materiaal tegen. Vloeren, kozijnen, hardhouten deuren, watervast multiplex, trespa, kunststof rabat delen nog in de folie. ramen, maar ook ikea meubelen, ik heb iets van 40 setjes van die grijze ladengeleiders met wieltjes, massief houten kastplanken, tafels, bureaustoelen, isolatieplaten, balken, lampen, elektrische bedbodems, metalen bureau's, stofzuigers, stofzuiger slangen. Zo even wat dingen die ik opgeraapt heb, de laatste tijd. Het is gewoon handig om wat op voorraad te hebben, als je wat wil knutselen.

• Haha
Waarderingen: John1969

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Ik kom ook overal containers met goed bruikbaar materiaal tegen. Vloeren, kozijnen, hardhouten deuren, watervast multiplex, trespa, kunststof rabat delen nog in de folie. ramen, maar ook ikea meubelen, ik heb iets van 40 setjes van die grijze ladengeleiders met wieltjes, massief houten kastplanken, tafels, bureaustoelen, isolatieplaten, balken, lampen, elektrische bedbodems, metalen bureau's, stofzuigers, stofzuiger slangen. Zo even wat dingen die ik opgeraapt heb, de laatste tijd. Het is gewoon handig om wat op voorraad te hebben, als je wat wil knutselen.
Dat is dan ook voor mij de reden dat ik het me haast niet kan voorstellen er ligt werkelijk van alles in de afvalcontainers,...of je moet blind zijn, dan is het uiteraard een ander verhaal.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.836
564
Klinkt bijna als de houtbewerkers-versie van de Ludolfs :)

• Haha
Waarderingen: 48rmc

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.640
3.333
Ik verzamel niet om het verzamelen. Ik maak er dingen van. Ik gebruik het, of help er even een collega mee, die bijvoorbeeld even een nieuw schuurdeurtje nodig heeft. Of een stukje plex om een boeideeltje te repareren.

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Klinkt bijna als de houtbewerkers-versie van de Ludolfs :)
Ik kijk alleen voor die dingen, die ik kan gebruiken voor mijn toekomstige projecten, maar mooi hout zoals hierboven gepost, neem ik altijd mee, ongeacht of ik het wel of niet kan gebruiken je kunt het maar hebben liggen nietwaar:LOL:? (gelukkig heb ik een grote werkplaats tot mijn beschikking en een stellage waar heel wat kan worden opgeborgen). Ludolfs geen idee ik zal eens kijken wat voor snoodaard dat zijn

Laatst bewerkt:

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Voor degene die vroeg naar de hardheid van het hout. Na mijn werk eventjes de werkplek ingedoken en met mijn nagel een afdruk in het hout proberen te creëren. Dat blijkt een hele uitdaging te zijn om dit vast te leggen op de gevoelige plaat maar laat ik zo zeggen het hout is redelijk hard. Vergelijkbaar met eiken misschien iets zachter

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.