vraag over vlakvandikte Robland SD 410

Rients24

Actieve deelnemer
22 aug 2021
34
7
NL
Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een Robland SD 410 vlakvandikte bank. Nu beschikt de vandikte over onderrollen. Kan iemand mij vertellen waar deze voor dienen en hoe je die afstelt?

Groet,

Rients
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
onderrollen ?
prachtig !
normaal zou de verkoper jou hebben moeten vertellen waartoe die dienen + hoe te gebruiken
onderrollen dienen om het doorschuiven van het hout te vergemakkelijken op het ogenblik dat de doorvoerrollen hulp kunnen gebruiken
die is nodig wanneer het hout te nat is, of te zwaar
wanneer die rollen lager dan de vandiktetafel zitten, hebben ze geen enkel nut
dus om een effekt te krijgen, moeten ze omhoog gebracht worden
hoe weet ik niet (want ik verkeer zelf niet in zo'n luxe), maar dat moet voor de hand liggen

oh ja, welkom op dit forum !
 
  • Leuk
Waarderingen: Rients24

Rients24

Actieve deelnemer
22 aug 2021
34
7
NL
onderrollen ?
prachtig !
normaal zou de verkoper jou hebben moeten vertellen waartoe die dienen + hoe te gebruiken
onderrollen dienen om het doorschuiven van het hout te vergemakkelijken op het ogenblik dat de doorvoerrollen hulp kunnen gebruiken
die is nodig wanneer het hout te nat is, of te zwaar
wanneer die rollen lager dan de vandiktetafel zitten, hebben ze geen enkel nut
dus om een effekt te krijgen, moeten ze omhoog gebracht worden
hoe weet ik niet (want ik verkeer zelf niet in zo'n luxe), maar dat moet voor de hand liggen

oh ja, welkom op dit forum !
Thanks. Klinkt logisch wat je zegt. Omhoogbrengen gaat kinderlijk eenvoudig met twee draaiknoppen. Dat ik geen uitleg heb gekregen komt misschien door het eigenwijze gezicht wat ik altijd trek :).
 

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
217
Thanks. Klinkt logisch wat je zegt. Omhoogbrengen gaat kinderlijk eenvoudig met twee draaiknoppen. Dat ik geen uitleg heb gekregen komt misschien door het eigenwijze gezicht wat ik altijd trek :).
En let op dat je beide rollen exact even hoog zet en links en rechts ook exact op dezelfde hoogte. Ik heb dat zelf gedaan door een metalen liniaal op de rollen te leggen en er dan een voelermaat van bijv 0,5 m onder te schuiven die op alle plaatsen er dan exact tussen de rol en de vandiktetafel moeten passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rients24

Rients24

Actieve deelnemer
22 aug 2021
34
7
NL
En let op dat je beide rollen exact even hoog zet en links en rechts ook exact op dezelfde hoogte. Ik heb dat zelf gedaan door een metalen liniaal op de rollen te leggen en er dan een voelermaat van bijv 0,5 m onder te schuiven die op alle plaatsen er dan exact tussen de rol en de vandiktetafel moeten passen.
Top, ga ik zo doen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.