Vraag over Ryobi L-1323A elektrische schaaf

Toonzo

Nieuw lid
20 jul 2024
18
5
NL
Ik heb op zolder een oude elektrische schaaf gevonden. Een Ryobi L-1323AI. Is hier iemand die bekend is met deze schaaf?

Heeft het nog zin om deze op te knappen? De schaaf werkt nog prima maar nieuwe beitels erin is wel een goed idee. Wat te doen met de aandrijfriem en de koolborstels? Zijn er uberhaupt nog wel onderdelen te krijgen in NL?
 

Bijlagen

  • 221214.jpg
    221214.jpg
    64 KB · Weergaven: 9

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.087
399
Prov. Groningen
Goed machientje, ik heb er ook zo eentje voor als het even snel en grof mag zijn. Onderdelen zou ik niet weten, ik heb enkel ooit de beitels vernieuwd en die zijn nog steeds te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toonzo

Toonzo

Nieuw lid
20 jul 2024
18
5
NL
Goed machientje, ik heb er ook zo eentje voor als het even snel en grof mag zijn. Onderdelen zou ik niet weten, ik heb enkel ooit de beitels vernieuwd en die zijn nog steeds te krijgen.
Goed om te weten. Ik zal eens een paar beitels bestellen en wat gaan uitproberen
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.833
2.919
Lijken ook redelijk universeel te zijn. Kun je de diepte stellen, zodat je die messen kan laten slijpen? Ze kosten niet zo veel. 4 voor 2 tientjes lijkt me te doen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.833
2.919
Kwam ook nog een ombouwsetje tegen. Dan kan je standaard hm mesjes gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.