Vraag over lintzaagmachine

Doehetzelf

Actieve deelnemer
5 jan 2020
40
2
Kootstertille, Friesland
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een tweedehands lintzaagmachine.
Zo rond de twee- tot 300 euro.
Ik zou graag willen weten waar ik op moet letten en welke merken over het algemeen bestempeld kunnen worden als goede machines.
Hebben jullie wat info voor mij?. Bvd.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
De eerste vraag terug: wat wil je er mee doen? Dan kun je voor jezelf bepalen welke zaaghoogte je nodig hebt en welke breedte je door de zaag kunt halen. Dat beperkt je zoekgebied namelijk aanzienlijk. Op het forum kun je ook de zoekterm lintzaag gebruiken: er is best wel wat informatie te vinden hier.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Welkom!

De Inca 260 en Metabo/Electra Beckum BAS 315 komen hier geregeld voorbij op het marktplein voor ±250-300,-

Draadje naar eerdere aanbieding (nu weg, enkel ter referentie):



een aantal forumleden is ook te spreken over de Lidl parkside lintzaag (nieuw)
Hier een draadje: Parkside lintzaag (Lidl)

Succes met de zoektocht!
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
De machine is voor de hobby en meer voor het fijnere werk. Ik wil echter wel de mogelijkheid om, als er een keer wat robuuster werk is, dit ook kan. Wattage moet wel toereikend zijn. Het hoeft niet op krachtstroom.

Fijne werk is voor dat geld goed te doen. Robuust is een beetje ontastbaar maar robuuster dan 150mm hoog schulpen van een balk van ca. 1m lang zou ik proberen te vermijden op de lintzaag (zonder voorzagen/inkepen)
 

Doehetzelf

Actieve deelnemer
5 jan 2020
40
2
Kootstertille, Friesland
Goedenavond,
Het heeft even geduurd maar heb inmiddels een lintzaagmachine gekocht, Het is een Metabo 5378 650 watt. Nu heb ik een vraag. Deze machine is voorzien van geleideblokjes. Dit kom je volgens mij tegenwoordig niet meer tegen. Weet iemand waar je die blokjes nog kan krijgen?. Ik kan er verder niets over vinden. En weet iemand misschien wwar ik nog een handleiding voor deze machine kan vinden. Alvast bedankt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.