Vraag over aanrechtblad geschil

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Mijn schoonvader van 73 is net verhuisd en het heeft nogal wat voeten in de aarde zoals jullie je misschien kunnen voorstellen.
We zijn er vandaag geweest nadat er gister een nieuwe keuken is geplaatst door Kvik. Nu ben ik een pietje precies en ik had al meteen een aantal zaken die ik niet mooi vond gemonteerd, maar daar ga ik nog over in gesprek met Kvik (we hebben dit maar naar ons toegetrokken, anders gebeurt er niets...).
Waar ik vooral mee zit is het aanrechtblad. Gisteren werd ik al gebeld met de mededeling dat het composiet keukenblad 14mm te kort was. Dit zou kunnen worden opgelost met een 8cm hoge spat rand uit dezelfde soort composiet zodat de kier van 7mm aan beide zijdes niet opvalt. Op zich een prima oplossing, maar nu willen ze m'n schoonvader daarvoor deels laten betalen terwijl ik vind dat dit een fout is bij het inmeten.
De monteur vertelde dat m'n schoonvader de maten van het keukenblad aan een stukadoor had moeten doorgeven zodat die er de juiste binnenmaten van had kunnen maken. Ik vind dit een rare manier van afschuiven, immers toen de keuken werd ingemeten was er nog helemaal geen spraken van het stucen van de muren. Hij heeft pas op een later moment besloten om de spachtelputz muren glad te laten strijken. Als hij dat niet had gedaan was de kier nog groter geweest.

Zijn er mensen hier met meer ervaring met het plaatsen van keukens? Is dit gebruikelijk?
Ik ben van mening dat het leveren en plaatsen van de composiet spat randen voor de rekening van Kvik moet komen.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
De makkelijkste vraag is welke maat is er besteld? En wie heeft de maat door gegeven.

Als ik keukens plaats zijn er 2 optie's
Of ik bestel het en het is ook mijn verantwoordelijkheid als het niet klopt.
De andere optie de klant besteld zelf maar dan ligt de fout bij hun mocht het fout gaan( en krijg ik betaald om het op te lossen)
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en LinToni

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.606
Niet goed ingemeten. Niet prutsen, nieuwe laten plaatsen door de leverancier. Daarom willen ze altijd dat je alles voor uit betaald. Dan is het jouw probleem, niet het hunne.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
De keukenzaak is langs geweest om in te meten en heeft besteld.
Ik vind het op zich geen probleem dat er een opstaande rand wordt geplaatst, maar niet tegen een meerprijs. Het zou juist coulance vanuit ons, want het is een stuk goedkoper dan een nieuw blad....
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026 en MartijnEHV

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Als de keukenboer alles heeft ingemeten en geplaatst is hij ook verantwoordelijk. De stucadoor uitleggen is een taak van de keukenboer. Waarom? Als het over teveel schijven gaat gaat het fout. Ze kunnen natuurlijk ook de muur opnieuw stucen. Heb zelf meerdere keren problemen gehad bij aanrechtbladen. Elke keer leer je. Je moet heel duidelijk, schriftelijk/mail melden wat er fout is en hoe je dit opgelost wil hebben. Zet er ook een tijd bij.
Die moet wel redelijk zijn. Redelijk kan nu best lang zijn gezien de levertijden.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.143
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
De keukenzaak is langs geweest om in te meten en heeft besteld.
dan is het heel eenvoudig: ZIJ zijn verantwoordelijk

zet ik een keuken, dan vraag ik voor het (uitgegeven) blad een prijs die uit 3 delen bestaat
1) meten
2) het blad (bij de steenkapper afgehaald)
3) plaatsen

meten en plaatsen zijn bij een gemiddeld blad verhoudingsgewijs een grote kost

als er in het contract niets staat ivm wie wat meet, dan is de steenkapper of de leverancier van het blad verantwoordelijk

is de opstaande rand geen spatwand, dan zou ik niets bijbetalen
is het wel een spatwand, dan zou ik de prijs delen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.