Vraag mbt HPL Fenix

Twijfelaartje

Nieuw lid
29 jul 2024
4
0
Rotterdam
Goedenavond,

Is het mogelijk dat een blad van HPL fenix niet 100% glad is? Dat er bijv. een klein putje in het blad kan voorkomen, het blad is verder 100% in orde, maar zie net een heel klein putje in een bepaald zonlicht.

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.269
624
Hoi @Twijfelaartje , van harte welkom op dit prachtige forum. Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag maar ik begrijp, mede gezien je gekozen forumnaam, dat je bevestiging zoekt.

Bevestiging... daartoe is tegenwoordig, geheel ongevraagd, het woodworking-forum uitgebreid met AI technologie.
Om de boel kort te sluiten heb ik jouw vraag in de Edge Copilot geplakt. Copilot antwoordt als volgt:

Ja, het is mogelijk dat een blad van HPL Fenix niet 100% glad is. Hoewel HPL (High Pressure Laminate) Fenix over het algemeen een glad oppervlak heeft, kunnen er kleine onvolkomenheden voorkomen, zoals putjes of oneffenheden. Deze kunnen zichtbaar zijn onder bepaalde lichtomstandigheden. Het is belangrijk om te weten dat HPL Fenix weliswaar duurzaam en krasbestendig is, maar niet volledig ongevoelig voor beschadigingen. Als je een HPL Fenix-blad hebt, is het raadzaam om voorzichtig te zijn en geen scherpe voorwerpen direct op het oppervlak te gebruiken. Zo blijft het blad zo lang mogelijk mooi

Excuses voor het gebruik van jouw eerste post voor dit experiment maar je krijgt in ieder geval adequaat antwoord. Leuk detail: Edge Copilot geeft woodworking.nl als referentie :ROFLMAO:.
Zo zie je maar weer, je hebt er goed aan gedaan deze vraag bij ons neer te leggen. Zonder enige twijfel.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.649
470
Dordrecht
Open deur retoriek zonder enige eigen ervaring, niemand weet dus of dit oordeel valide is of dat het binnen of buiten de toleranties valt.
Het is in dit soort gevallen heel simpel, vraag het datablad met materiaalkarakteristieken op bij de fabrikant of download dit indien mogelijk, dan weet je de bron en daarmee de validiteit en weet je dus dat het juist is. AI kan overal vandaan komen en ook algemeen advies zijn voor HPL oid.
Daarbij staat er ook nul over de mogeljjkheid tot thermisch herstel, dus ook onvolledig....

• Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
942
235
Dat er bijv. een klein putje in het blad kan voorkomen,
Als er bij jou een klein putje in zit kan dat dus voorkomen. Eigenlijk beantwoord je de vraag zelf al.
Wanneer het storend is moet je volgens mij terug naar diegene de je die plaat verkocht heeft.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.290
2.310
Klein-Brabant, Vlaanderen
Hoi @Twijfelaartje , van harte welkom op dit prachtige forum
+1

maar zie net een heel klein putje in een bepaald zonlicht
de zon draait
neen, de aarde draait rond de zon
wacht even, en dat putje verdwijnt zo
ik vermoed dat je met 'bepaald zonlicht' strijklicht bedoelt
daarmee kan je (meer dan) alles zien
van zodra het licht niet meer strijkt, zie je de 'fouten' niet meer

Twijfelaartje

Nieuw lid
29 jul 2024
4
0
Rotterdam
Hier zie je het putje, hpl fenix is niet beschadigd

Bijlagen

• 20240730_182110.jpg
    20240730_182110.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 29
  • 20240730_182101.jpg
    20240730_182101.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 29

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
942
235
Of zoals ik al eerder zei contact opnemen met degene doe je die plaat verkocht heeft.
Fenix is een fineer, een ander heeft dat op een drager gelijmd, putje kan ook bij het verwerken ontstaan zijn.

• Leuk
Waarderingen: Sparrows

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.