Vraag mbt airlock systeem

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
346
13
Hallo allemaal,

Ik heb behoorlijk last van slechte connectoren qua stofzuiging. Ik gebruik een Starmix AS-AR 1232 (Hornbach) en deze bevalt verder prima. Het probleem zit hem met de connectie met mijn gereedschappen. Merendeel van mijn gereedschap is van DeWalt. Mijn afkortzaag gaat via een pvc verloopstukje naar de stofzuigerslang, maar dit gaat op cruciale momenten regelmatig los bij het gebruiken van de trek van de afkortzaag.

Nu dacht ik dat het DeWalt Airlock systeem van DeWalt wellicht een goede oplossing zou geven. Een goede connector met een goede klik. De hoofdconnector van het Airlock systeem moet op het uiteinde van de stofzuiger geplaatst worden. Dit zou werken op alle 35mm buis stofzuigers. Nu heb ik eea getest en het systeem past idd naadloos op mijn DeWalt gereedschap, echter niet op mijn Starmix.

Ik heb eens goed gekeken, maar de buis van de Starmix is eerder 42mm dan 35mm, daarom past de hoofdconnector dus niet op de stofzuigerslang. Nu heb ik gekeken voor een 35mm stofzuigerslang voor Starmix. Ze bestaan, maar gek genoeg staat er bij de specificaties van de Starmix die ik heb dat hij ook een 35mm buis zou hebben. Hoe rekenen fabrikanten nu deze buismaat? Ik wil niet een zelfde buis kopen als ik al heb want dan past airlock nog steeds niet. Rekent met nou het uiteinde (eindstuk) of de buis zelf? Het passen lijkt namelijk om de buis zelf te gaan.

Hebben de DeWalt stofzuigers daadwerkelijk een 35mm buis of begrijp ik het hele principe nu verkeerd?

Verder iemand hier die gebruik maakt van het airlock systeem op een starmix of een ander merk dan DeWalt?

Ik loop al een tijd tegen deze aansluiting problematiek aan en overweeg anders mijn Starmix te verkopen en een DeWalt zuiger te kopen, maar dat gaat wel ver. Vandaar dat ik eerst even op deze manier probeer te kijken wat opties zijn.

Bedankt voor het lezen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.