vraag herstel onderlat kozijn

Tinus80

Nieuw lid
21 jul 2019
21
0
Goedemiddag,

Bij het verwijderen van oude stuclaag is een onderlat van kozijn aan 1 kant iets los komt te zitten. De lat zit met 4 schroeven vast en aan link is de plug iets uit de muur getrokken. Als ik dit in zijn geheel wil herstellen, dan gaat dat erg veel tijd kosten omdat alles dan los moet en waarschijnlijk ook opnieuw schilderen etc.

Van een ander project heb ik nog wat epoxy lijm over, kan ik deze laat daarmee ook weer iets vastzetten aan 1 kant denken jullie?

Groet Tinus
 

Bijlagen

  • IMG_7996.jpg
    IMG_7996.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 43

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
170
82
Aalten
Wat ik er van begrijp, gaat het om de aftimmering onder de vensterbank.
Die is los gaan zitten en de plug is een stukje er uit getrokken.

Wil je niet te veel overhoop halen zou ik de schroef er uit halen en stokje / dikke splinter in de plug tikken en aandraaien.
Is ook afhankelijk hoe je de muur af gaat werken.
De lat om wat voor reden dan ook later demonteren, betekent na lijmen vaak slopen en vernieuwen.
 

Tinus80

Nieuw lid
21 jul 2019
21
0
Wat ik er van begrijp, gaat het om de aftimmering onder de vensterbank.
Die is los gaan zitten en de plug is een stukje er uit getrokken.

Wil je niet te veel overhoop halen zou ik de schroef er uit halen en stokje / dikke splinter in de plug tikken en aandraaien.
Is ook afhankelijk hoe je de muur af gaat werken.
De lat om wat voor reden dan ook later demonteren, betekent na lijmen vaak slopen en vernieuwen.
Klopt, achter de lat zit veel los Steen/gips werk zag ik al, ik weet niet of het lukt om daar de plug opnieuw in vast te zetten. Ik heb nog even wat xtra foto's gemaakt, kunnen jullie zien of de schoreven zijn afgedicht met plamuur of met een houtprop? Is dit makelijk te verwijderen zodat ik bij de schroeven kan komen?
 

Bijlagen

  • IMG_8032.jpg
    IMG_8032.jpg
    34,8 KB · Weergaven: 21
  • IMG_8033.jpg
    IMG_8033.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 21

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
170
82
Aalten
9 van de 10 keer is het plamuur. Is met een schroevendraaier en hamer er wel uit te tikken. Soms helpt een niet al te grote magneet om de schroeven te vinden. Hoe sterker de magneet hoe makkelijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus80

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.