Voorzichtige beginner

Cats

Actieve deelnemer
28 jun 2020
56
14
Ik ben Peter, 27 jaar, en ga beginnen met het opzetten van een nieuwe hobby; houtbewerking. Ik vind het fijn om naast een beroep waar ik veel met mijn hoofd bezig ben (natuurkundig onderzoeker), ook met mijn handen bezig te zijn (en heb zodoende hienaast nog wel meerdere creatieve hobby's). Nu ben ik bezig om van mijn zolder een slaapkamer te maken met underlayment platen als wanden, en een kastje voor de waskom. Daar heb ik tot nu toe veel plezier aan gehad en zou graag wat meer willen doen met houtbewerking, met name richting het ontwerpen en maken van kastjes/kasten/kisten/doosjes (kleine meubels). Ik heb afgelopen tijd redelijk wat gereedschap bij elkaar gesprokkeld (zowel voor houtbewerking als voor klussen in het algemeen) en ben in eerste instantie hier terecht gekomen om de discussies te lezen over aanschaf tafelzaag en/of invalzaag. Mijn indruk gebaseerd op deze posts is dat het beter is om een goede invalzaag aan te schaffen (met mijn oog op dit moment op de Mafell 55 cc) boven een tafelzaag in het geval je begint en (nog) niet veel ruimte hebt. Natuurlijk is mijn oog ook gevallen op andere gaande disussies/posts. Ik hoop op dit forum een betere indruk te kijgen in wat voor gereedschap noodzakelijk is, waar je het best mee kan beginnen, advies over bouwtekeningen, en meer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.