Voorstelrondje

RSE

Nieuw lid
16 dec 2019
10
8
Hallo allemaal,

Tijd voor een voorstelrondje, na een flinke tijd meelezen en wat kleine actie in het marktplein gedeelte.

Mijn naam is Robert, 40 jaar en heb een gezin met twee kinderen.
Naast werken met hout heb ik nog twee grote hobbies: de motor (voor de zomer) en modelbouw (voor in de winter) ;-)

Sinds vorig jaar deel ik een werkplaats met mijn schoonvader. Hier hebben we gezamenlijk 100m2 ter beschikking, voorzien van 380V. Daar ben ik erg gelukkig mee. Dat gaf ruimte voor het aanschaffen van stationair gereedschap, en heeft me doen besluiten om mijn 'gerommel' wat meer op niveau te brengen.

Bij Passen & Meten (aanrader!) heb ik een cursus ambachtelijk meubelmaken gedaan, gevolgd door een cursus machinaal houtbewerken en werken met de bovenfrees.
Dat gaf genoeg vertrouwen voor het maken van een eigen werkbank, en het aanschaffen van een zaagtafel. Dat is een Startrite TA275 geworden. Deze had wat aandacht nodig maar zaagt inmiddels fantastisch. Enige tijd geleden heb ik dankzij dit forum ook een mooie Elektra Beckum vlak-vandiktebank gevonden.

Nu de corona wat onder controle lijkt zou ik graag een vervolgcursus gaan doen om het werken met handgereedschap verder te leren. Tot nu toe is het vooral plaatmateriaal waar ik mee gewerkt heb. Werken met mooie houtsoorten vind ik echter veel leuker. Dankzij Masave heb ik al het eea in huis. Nu nog het lef vinden om hier de zaag en beitel in te zetten. Daarnaast is een vorm van stofafzuiging het volgende project. Ik heb al diverse losse onderdelen, maar dit moet nog omgetoverd worden tot een goed werkend geheel.

Wordt vervolgd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.