voorstellen Johan Muis

johan muis

Nieuw lid
29 dec 2012
5
6
Al enkele jaren lees ik mee. Het wordt toch eens tijd om mij voor te stellen.
Woonachtig in Driebergen, al jaren hobbymatig bezig met hout. Was werkzaam als leerkracht voortgezet onderwijs handenarbeid, tekenen. Nu twee jaar met pensioen.
Heb al een aantal jaren een hobby-ruimte, met wat machines om hout te bewerken. Een andere hobby is keramiek. Een oven in dezelfde ruimte staan.
Een uitdaging is om keramiek met hout te combineren. Houten beelden hebben meestal iets "mensachtige", hebben vaak een bepaalde emotie.
Inlandse houtsoorten worden vaak hieruit de buurt aangeboden.
Hoop nog lange tijd mee te lezen met diverse forums.
 

Bijlagen

  • IMG_4452.JPG
    IMG_4452.JPG
    58 KB · Weergaven: 21
  • IMG_4611.JPG
    IMG_4611.JPG
    102,1 KB · Weergaven: 21
  • IMG_4427.JPG
    IMG_4427.JPG
    54,2 KB · Weergaven: 22
  • IMG_4376.JPG
    IMG_4376.JPG
    45,3 KB · Weergaven: 22
  • IMG_4472.JPG
    IMG_4472.JPG
    52 KB · Weergaven: 22

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.479
556
Was werkzaam als leerkracht voortgezet onderwijs handenarbeid, tekenen.
Welkom hier.

Hier in België hebben we een ander onderwijssysteem.
uit nieuwsgierigheid: wat noemen jullie voortgezet onderwijs en welke (gemiddelde)leeftijd hebben de leerlingen?

Wat houdt een cursus handenarbeid in en wie krijgt deze lessen?

Voor mij (BE) echt totaal onbekend.

Keramiek met hout mengen vind ik een heel goed idee, daar heb je een heel terrein te onderzoeken.

Groeten

Ornament
www.houtsnijden.eu
www.beeldhouwen.net
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.178
558
Moordrecht
@ornament Voortgezet onderwijs is de leergang na de basisschool, dus vanaf 12/13 jaar, eender welk niveau. Op sommige scholen wordt nog handenarbeid gegeven, een soort knutselklas. Uiteenlopend van serieus technisch onderwijs to generiek geknutsel. Veel in de brugjaren, dat zijn de eerste jaren op het voortgezet onderwijs om de uiteindelijke richting te bepalen. Of het daarna nog gegeven wordt, weet ik niet. Het is alweer een tijdje geleden dat ik op school heb gezeten, dus ik kan het fout hebben, maar zo is het ongeveer

Welkom Johan! Mooie creaties
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.479
556
Dank je, Rizz.

Bij ons noemt dat secundair onderwijs.

groeten

Ornament
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.