Voordraaien berkenschaal met slaap

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Waar ik zeker van ben is dat stof inademen niet goed voor je is. Dus een goed stofmasker dragen.
Dan de vraag of de schimmels in hout giftig voor je zijn. Leven de schimmels b.v. in nat hout of leven ze niet meer in droog hout. Op de laatste twee punten heb ik niet genoeg kennis om dit te beantwoorden. Dus draag een goed stofmasker dat beschermd. Ook in huis en andere ruimten komen schimmels voor die we, waarschijnlijk, elke dag inademen. Het zelfde geld voor virussen. Toch worden we niet altijd ziek of krijgen er last van. Het zal wel van de hoeveelheid en soort afhangen en de weerstand. Ja lekker complex dus.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik heb een fijnstoffilter van Cor hangen, die gebruik ik bij houtdraaien.
Als ik ga schuren komt er de afzuiging bij.
Er komt eventueel nog een halfgelaatsmasker bij
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Toch wanneer er slaap in zit. En bij uitbreiding alle hout met slaap
Old wives tales, oftewel sprookjes.
the sporen die dit veroorzaken vliegen in de lucht over the hele wereld, je hebt deze ingeademd vanaf de eerste adem die je nam.

Als deze sporen op een plaats vallen die goed is voor de sporen, zullen ze groeien, en er zijn er talloze soorten, de slaap sporen tasten hout aan, niet mensen, en deze sporen sterven als de vochtigheid onder de 20% valt, dood is dood en blijft dood, maar spore vliegen rond en als de conditie veranderd tot goede conditie voor de sporen, dan groeien er weer nieuwe.
Het hout stof dat rondvliegt is gevaarlijk, en gebruik een goed filter om die uit je longen te houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.