Voorbeelden kast of tafel onder tafelmodel MidiPro?

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
708
282
RegioRotterdam
Ik ben nu een houtdraaier zonder draaibank. Mijn oude LMS is net meegenomen door een nieuwe liefhebber.

Hij moest ruimte maken want ik wil een MidiPro aanschaffen: die heeft wat meer capaciteit dan de LMS en natuurlijk veel meer mogelijkheden. Hij kan als hij niet in gebruik is toe met minder ruimte als de LMS nodig had.
Ik heb weinig ruimte in mijn werkplaatsje dus dat laatste is belangrijk. Verder wil ik de ruimte onder de bank kunnen gebruiken voor berging dus ik kies voor een tafelmodel.

Ik ben daarom op zoek naar een voorbeeld van een zwaar gebouwde kast waar ik de MidiPro op kan zetten. De lengte van het bed is plm. 800 mm. Om ruimte te houden voor het draaien van de motorunit is een diepte van 500 mm nodig. Met mijn 'ellebooghoogte' van 115 cm en de spindel 35 cm boven de tafel kom ik op een tafelblad op 80 cm boven de vloer.

Bij de bewuste keuze voor 'compact' hoort ook de consequentie dat ik af en toe met een bedverlenging zal moeten werken. Er is een belachelijk dure snelkoppeling verkrijgbaar maar ik heb als gepensioneerde en hobbyist de tijd dus ik laat die koppeling maar even achterwege en piel wel even met boutjes.
Vraagje voor de bezitters van zo'n bank: moet zo'n verlenging, als hij met bouten gemonteerd is aan het bed, verder ondersteund worden? en zo ja hoe doen jullie dat als de bank niet op een tafel staat maar op poten?
Als ik voorzieningen moet maken voor steunpunten dan houd ik daar liever gelijk rekening mee.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Voor het werkblad ondermijn Midi heb ik een stuk van een oude multiplex deur gebruikt , de maten weet ik niet meer .
Laat het werkblad genoeg oversteken , ik denk minimaal 10 cm .
Dan heb je geen spaanders in je laden , en kan je je voeten kwijt als je tegen het blad aanstaat .
Heb er zelf een paar simpele lades onder gemaakt . Daaronder liggen een paar stammetjes .

Succes Willem
IMG_0942.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: boudewijn_de_bouwer

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.