Voor je botte multitool zaagblaadjes…

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.931
828
Enschede, Twente
Ziet er interessant uit: een accu-aangedreven machientje om multitool-zaagbladen te slijpen / scherpen. Met verschillende accessoires waarmee ook carbide verwerkt kan worden. Kwam ik tegen en wil ik hier graag delen:


Niet vergeten om even naar de Home-page te klikken…
Het blijkt ook geschikt voor andere zagen en boortjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: RDR2950 en ZotVanHout

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.072
438
hilversum
Youtube staat vol met filmpjes van 3 account's maar bij niemand zie je de geslepen bladen/boren gebruikt worden....

Wat me wel opviel is dat een fijn blad werd omgeslepen naar grof.
Vermoed dat voor fijn je het losse wieltje moet gebruiken wat leid tot inconsequent resultaat en veel vereist veel tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Senior10

jorisvh

Post veel
Ik krijg de laatste weken op social media continu reclame door m’n strot geramd voor een variant die op een accutol past.
ik dacht het van temu kwam maar die site open ik niet.
het lijkt erg hier op: Amazon.de
1723013610291.jpeg
hiervan zijn YouTube reviews te vinden waaruit blijkt dat de eerste snede na slijpen vlot gaat.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.176
272
Goeree-Overflakkee
Als er "high-quality materials" staat, gaan bij mij altijd alarmbellen rinkelen :unsure:

Als het slijpen al zou werken, dan gaat zo'n blad nooit zo lang mee als het origineel (omdat de originele tand vaak gehard is). Vergeet trouwens ook het zetten van de tanden niet. Het is dus de vraag of het echt wel loont.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.072
438
hilversum
Ik zit meer met dat er maar 1 type slijp stand is .
Dus je kan maar 1 soort slijpen of een soort verslijpen.
Als ik die van amazon zo zie, zou je een paar dremel slijpschijven met spacers ook moeten kunnen gebruiken ervoor.
 

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
816
199
Niet helemaal het onderwerp; maar welke bladen gebruiken jullie om metaal te zagen.
Moest laatst een onderkant stalen kozijn weghalen om er laminaat onder door te leggen. Mijn bladen kregen dit niet voor elkaar en uiteindelijk maar met haakse slijper gedaan.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.894
2.937
Hardmetalen zaagblad gebruiken en zo veel mogelijk in de lengte van het blik zagen. Anders gaat het blik mee rammelen en kan je het stucwerk aanhelen.. Slijpen wil je liever niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: elzenmaa

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.176
272
Goeree-Overflakkee
Ik heb nog geen bladen voor de occilerende machine gevonden die fatsoenlijk door metaal gaan. Ik zou het ook met een haakse slijper doen. Of meteen die lelijke kozijnen vervangen door hout :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Kajoe

Nieuw lid
13 aug 2024
7
3
Nieuw Zeeland
Ik slijp ze wel eens met een fijn driehoek vijltje. Is iets grover, maar werkt redelijk. Wordt idd wel wat sneller bot, vanwege het wegslijpen van het geharde gedeelte.
Ik vijl haaks op de zaagsnede en onder een hoek van plusminus 30 graden. Zo gebeurt, en scheelt weer een prijzige aanschaf van een nieuw blad. Gebruik ook altijd een hout/ metaal combinatie , ivm onzichtbare spijkers/ nietjes etc.
Botte blaadjes gebruik ik ook wel ( na verwijdering van de tanden) als schraper….
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
313
119
Robin Clevett heeft hier eens een filmpje over gemaakt, na dit bekeken te hebben toch maar links laten liggen...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.894
2.937
ik slijp er gewoon op het oog nieuwe tanden in met een 1mm blad op de slijptol. Ik gebruik zo'n ding vooral om kozijnhout tegen de muur te verwijderen. Dus het is zonde om daar nieuwe blaadjes voor te gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.427
312
omgeving Rotterdam
Ik heb nog geen bladen voor de occilerende machine gevonden die fatsoenlijk door metaal gaan. Ik zou het ook met een haakse slijper doen. Of meteen die lelijke kozijnen vervangen door hout :LOL:
Bosch heeft in zijn Expert line zaagbladen voor metalaal Amazon.de Deze gebruik ik sinds en jaar en ben zeer tevreden. Waar je een normaal multi materiaalblad sloopt op een schroef, gaat dit blad er doorheen alsof het boter is.
Aanrader!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bijtel

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.