Vogeltje gesneden

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Dag Sandra, uit het model denk ik te herkennen dat je het boek 'vogel snijden' in je bezit hebt. Zo niet, dan stuur ik je wat voorbeelden toe als je dat wilt. Ik ben zelf ertoe overgegaan om de staarten dunner (2 mm) te maken om de echtheid te vergroten. Een andere tip, als je de vogel af is, dan kan je uitvogelen waar de evenwichtsbalans zit van de vogel. Op die plaats snij je de vogel vlakker zodat de vogel kan blijven staan. Bij de vogels met de lange staarten geldt dan helemaal dat de staarten dunner moeten worden. En ja, hier geldt het spreekwoord, beter een vogel in de hand, dan tien in de lucht 🦉🦅🐦
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Dag Sandra, uit het model denk ik te herkennen dat je het boek 'vogel snijden' in je bezit hebt. Zo niet, dan stuur ik je wat voorbeelden toe als je dat wilt. Ik ben zelf ertoe overgegaan om de staarten dunner (2 mm) te maken om de echtheid te vergroten. Een andere tip, als je de vogel af is, dan kan je uitvogelen waar de evenwichtsbalans zit van de vogel. Op die plaats snij je de vogel vlakker zodat de vogel kan blijven staan. Bij de vogels met de lange staarten geldt dan helemaal dat de staarten dunner moeten worden. En ja, hier geldt het spreekwoord, beter een vogel in de hand, dan tien in de lucht 🦉🦅🐦
Die voorbeelden zijn misschien wel leuk voor alle houtsnijders.. Waar heb je dat boek gekocht Henk?

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandra Witteman

Sandra Witteman

Actieve deelnemer
15 nov 2020
61
83
Terborg
Dag Sandra, uit het model denk ik te herkennen dat je het boek 'vogel snijden' in je bezit hebt. Zo niet, dan stuur ik je wat voorbeelden toe als je dat wilt......
Hoi Henk,
Nee, geen boek in mijn bezit. Ik was wel bij iemand die vaker vogeltjes snijdt en van die Dalarna paardjes. Voor de verandering wilde ik eens makkelijk beginnen, dus koos ik voor een vogeltje met een simpele vorm. Leuk om voorbeelden te zien! Ik wil meer dierfiguren gaan proberen te snijden, dit is een eerste aanzet.

Ik heb nu dit boekje te leen, is wel grappig voor de eerste start, maar zal ik niet lang wat aan hebben. 16094081697614674846934417589116.jpg
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
dat is inderdaad het boek dat ik ook heb. Leuk voor de beginners, maar op onderdelen te simpel. Je wilt al snel meer soorten vogels, gedetailleerdere vogels en betere instructies. Hier ligt een kans voor de houtsnijder die nog wat tijd over heeft om een beter boek te gaan maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.