Ik heb een eiken tafelblad gelakt, maar na de eerste laag waren er al duidelijk vlekken/strepen/kleurverschillen te zien. Deze kleurverschillen bevinden zich op de plaatsen waar de vegen van de lakborstel elkaar overlapten. Zie foto's.
Ik ben hiervoor als volgt te werk gegaan:
1. Onbewerkt eiken blad licht opgeschuurd (240), stof verwijderd met stofdoek.
2. Product = Rigostep Skylt Original #5510, de 2 componenten gemengd zoals in de gebruikshandleiding
3. Lak aangebracht met lakroller
4. Ongeveer 12 uur laten drogen
Hierna waren de kleurverschillen duidelijk zichtbaar. Ik heb dan nog een 2 de laag aangebracht in de hoop dat dit zou verbeteren, maar helaas...
Licht schuren doet ook niets aan de kleurverschillen.
Kan dit nog gefixt worden? En kan de lak in het ergste geval nog volledig worden afgeschuurd, om zo de kleurverschillen opnieuw te verwijderen?

Ik ben hiervoor als volgt te werk gegaan:
1. Onbewerkt eiken blad licht opgeschuurd (240), stof verwijderd met stofdoek.
2. Product = Rigostep Skylt Original #5510, de 2 componenten gemengd zoals in de gebruikshandleiding
3. Lak aangebracht met lakroller
4. Ongeveer 12 uur laten drogen
Hierna waren de kleurverschillen duidelijk zichtbaar. Ik heb dan nog een 2 de laag aangebracht in de hoop dat dit zou verbeteren, maar helaas...
Licht schuren doet ook niets aan de kleurverschillen.
Kan dit nog gefixt worden? En kan de lak in het ergste geval nog volledig worden afgeschuurd, om zo de kleurverschillen opnieuw te verwijderen?