Hallo,
Weet nog altijd niet waarom maar mijn vlak/vandiktebank heeft het deels begeven. Plots bij opstart zijn de 5 zware bouten die één (van de in totaal 2) mes vasthouden afgekraakt met het gevolg dat het mes en de plaat die het vasthout eruit zijn gevlogen. Gelukkig geen gewonden...
Ondertussen heb ik de vlakschaaf terug werkende gekregen. De vandikte lukt me niet omdat wss één van de 2 aandrijfassen een duw heeft gekregen waardoor hij moeilijker draait en de motor krijgt hem niet meer vooruit.
Ook is er één van de 2 gietijzeren stukken die aan beide kanten van de schaafas zitten volledig in stukken en hier gaat mijn vraag over. Waartoe dienen die stukken juist? Zijn die essentieel of enkel essentieel voor de vandikte?
Alvast bedankt,
Koen

Weet nog altijd niet waarom maar mijn vlak/vandiktebank heeft het deels begeven. Plots bij opstart zijn de 5 zware bouten die één (van de in totaal 2) mes vasthouden afgekraakt met het gevolg dat het mes en de plaat die het vasthout eruit zijn gevlogen. Gelukkig geen gewonden...
Ondertussen heb ik de vlakschaaf terug werkende gekregen. De vandikte lukt me niet omdat wss één van de 2 aandrijfassen een duw heeft gekregen waardoor hij moeilijker draait en de motor krijgt hem niet meer vooruit.
Ook is er één van de 2 gietijzeren stukken die aan beide kanten van de schaafas zitten volledig in stukken en hier gaat mijn vraag over. Waartoe dienen die stukken juist? Zijn die essentieel of enkel essentieel voor de vandikte?
Alvast bedankt,
Koen
