Verzorgkastje

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
446
199
Wetteren, Belgie
Mijn zoon wordt papa en dat wordt mijn eerste kleinkind. Genoeg redenen om poepoe in actie te doen schieten. Een verzorgingskastje stond op de verlanglijst en ik heb me laten inspireren door het werk van @LukeB2530. Hij stuurde me zijn plannen op, waarvoor veel dank, en ik ben zelf aan het werk gegaan in SketchUp.
 

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
446
199
Wetteren, Belgie
Ik wou het verzorgingskastje multifunctioneel maken en heb een ontwerp bedacht waarbij het kastje bestaat uit vier delen: een commode, twee boekenkastjes en een verzorgingstop. Door de twee boekenkastjes dwars te plaatsen achter de commode, en daarop de verzorgingstop te bevestigen, krijg je het verzorgingskastje. Later, als de baby groter geworden is, kunnen de stukken apart gebruikt worden als commode en twee boekenkastjes. Het volstaat om de verzorgingstop te verwijderen en op de kastjes een afwerkingsplaat te bevestigen.

Klinkt ingewikkeld, maar de afbeeldingen maken veel duidelijk.

1729328293506.png

1729328316924.png
 

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
446
199
Wetteren, Belgie
Het materiaal staat klaar:
  • drie platen MDF MR 18 mm voorgeschilderd
  • een plaat MDF MR 12 mm voorgeschilderd
  • een plaat multiplex 12 mm
  • twee platen multiplex 9 mm
Waarom één kastje maken als je voor het dubbele geld er twee kan maken? De 18 mm MDF dient voor de constructie van de kastjes, de ladefronten en de verzorgingstop. De 12 mm MDF voor de verzorgingstop en de toekomstige afwerkingsplaten. De multiplex voor de constructie van de lades en de achterwanden.

IMG_20240924_153710.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
446
199
Wetteren, Belgie
gelijmd ?

Bekijk bijlage 149085

als hier nog fronten op komen, waarom maak je dan die uitsparing ?
anders gesteld, waarom maak je de hele voorkant onderaan niet minder hoog ?

Bekijk bijlage 149086
Inderdaad gelijmd. De bodem van de lade valt in een gleuf in de rechte stukken.
Als je met je tweede vraag bedoelt waarom ik onderaan de uitsparingen voor de geleiders gemaakt heb, en de lijn niet gewoon doorgetrokken: geen idee. Het stond zo op de tekeningen van Blum en ik heb het dus zo uitgevoerd. Maar als je erover nadenkt is dat stuk inderdaad overbodig.
 

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
224
119
‘s-Hertogenbosch
Wist niet dat je verzorgingskastje op de badkamer kwam te staan… , ik ben kleurenblind….. maar hoop dat er wel groene mdf gebruikt is ivm de hogere luchtvochtigheid in een badkamer.
Ziet er verder prima uit 👍🏼
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.