Verweerde look

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat voor soort verweerde look wil je hebben? Een oudere gelakte eiken boot heeft een ander uiterlijk dan het onbehandelde blad van een eiken tafel die altijd binnen staat of onbehandeld hout dat altijd buiten staat. Alle 3 is wel versneld te maken van nieuw hout in combi met het uitborstelen van de zachte delen, zelf beschadigingen aanbrengen en kleuren etc.

jaap

 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik ben nu bezig met de staalborstel( boormachine)en dit geeft een mooi uitzicht.Moet ik het blad nu even licht opschuren ,voor ik het ga WW ?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Ja, eventjes de 'fuzz' weghalen door met de nerf mee te schuren, met de hand, 120 is fijn genoeg. Afhankelijk van wat je gebruikt om mee af te werken kan het nodig zijn tussendoor nog eens te schuren, en dan met 180 (hangt ervan af of je iets watergedragens of anders gebruikt).
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ja, eventjes de 'fuzz' weghalen door met de nerf mee te schuren, met de hand, 120 is fijn genoeg. Afhankelijk van wat je gebruikt om mee af te werken kan het nodig zijn tussendoor nog eens te schuren, en dan met 180 (hangt ervan af of je iets watergedragens of anders gebruikt).
Ik heb het al vernoemd ik ga afwerken met White wash .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.