Goedemiddag,
Ik ga binnenkort een grote kast maken van 22 mm MDF (van de houthandel) en wil de legplanken voor de zekerheid verstevigen tegen doorhangen. Ze worden 50 cm diep en 50-70 cm breed. Nu heb ik een aantal opties maar heb moeite wat de meest handige optie is en of er nog andere mogelijkheden zijn.
Ter info, de kast krijgt geen achterwand dus ik wil de planken voor en achter verstevigen.
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven!
Vriendelijke groet,
Tim
Ik ga binnenkort een grote kast maken van 22 mm MDF (van de houthandel) en wil de legplanken voor de zekerheid verstevigen tegen doorhangen. Ze worden 50 cm diep en 50-70 cm breed. Nu heb ik een aantal opties maar heb moeite wat de meest handige optie is en of er nog andere mogelijkheden zijn.
Ter info, de kast krijgt geen achterwand dus ik wil de planken voor en achter verstevigen.
- Ongelijkzijdig T profiel van 15mm aan de onderkant van de planken vastlijmen, kan ik 15mm diep fresen in 22mm hout?
- Plat profiel staal (10mm bij 4mm), hiervoor een sleuf van 11 mm diep fresen, profiel verticaal hierin plaatsen. Wellicht nog wegwerken met MDF vuller. Lijkt mij dat dit hetzelfde moet werken als een T profiel?
- Ronde buis van 8 mm doorsnee bevestigen in een sleuf van 8mm breed, 10mm diep, en deze ook wegwerken met MDF vuller. Hierbij twijfel ik echter of het ronde oplervlak (minder conract met rechthoekige sleuf) zorgt voor een slechtere verbinding.
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven!
Vriendelijke groet,
Tim