Verschil tussen Skylt of Step van Rigo

Fredje kroketje

Actieve deelnemer
31 okt 2017
81
36
Afgelopen jaren flink gebruik gemaakt van Skylt 2k voor bijvoorbeeld een keukenwerkblad of een naambordje buiten.

Bij het maken van room dividers heb ik vaak Step gebruikt, de parketlak zoals ze het noemen. Dit was dan de 1-component versie.

Maar het verschil tussen beide kan ik niet goed vinden, even los van de 2k of 1k versie die ik gebruikt. Ook op de Rigo website zie ik geen duidelijk verschil (of ik kijk eroverheen).

Zou iemand dit toe kunnen lichten? Mocht de ene zichzelf een lak noemen, maar dat toch niet zijn. Dan hoop ik dat @henkverhaar zijn licht laat schijnen 🙂

Laatst bewerkt:

Fredje kroketje

Actieve deelnemer
31 okt 2017
81
36
Ondertussen ook navraag gedaan bij de fabrikant en dit is het antwoord:
Soms valt het ook niet goed op omdat je het op een specifieke ondergrond toepast en daardoor de verschillen minder zijn.

De #5510 Skylt Original, een 2K product, is de meest ultra matte lak die er is, daarna krijg je de de STEP Ultramat 1K, daarna de versie Mat 1K en 2K en dan de Satijn 1K en 2K. De Satijn neigt naar glanzend.

Als de stalen zou kunnen zien, welke zijn gemaakt van standaard eiken, dan kun je dat nl wel goed zien.
Alleen zijn de stalen niet overal beschikbaar om deze te kunnen beoordelen.

En net antwoord wat mij betreft dus kudos voor de fabrikant. Ook binnen enkele uren beantwoord!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.