Verkeerde kit gebruikt; uitkrabben en opnieuw beginnen, zodra ik uitgevloekt ben?

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Bij het afkitten van de schopborden heb ik in een moment van onachtzaamheid:) één tube badkamer kit gebruikt. Het resultaat is dat de verf uiteraard niet goed pakt. Wat is nu de beste aanpak voor de plekken waar de kit op het hout zit en de verf niet goed pakt?
De naden zal ik wel moeten uitkrabben en opnieuw afkitten, maar hoe pak ik de andere plekken aan?
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
SiliconeKit verwijderaar (bison silicone remover) bij de bouwmarkthalen
Dan veeg je het er zo vanaf (mogelijk paar keer herhalen)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Je bent niet de enige die dit soort dingen overkomt. Wij hebben vroeger een keer een doos oude siliconenkit verkocht (doos was ergens achter gevallen) en die werd gebruikt door een aannemer maar die werd niet meer hard. Ja dat was een behoorlijke schade die we moesten vergoeden. De tijd was hierin de kostenpost. En de medewerker vergat het nooit meer:mad:
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Kijk, en hier heb je dan een van unieke eigenschappen van dit forum waar men mekaar niet afvalt voor de 'stomme fout' maar gewoon gelijk enkele toffe oplossingen aandraagt :). Ik heb dit probleem momenteel niet maar wel wat geleerd mocht het mij ook ooit overkomen (dikke kans!!).
 
  • Leuk
Waarderingen: luk knops

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Gelijk besteld en ga het vrijdag gelijk proberen.
Vanmiddag ook nog met een potje van HG bezig geweest en de nodige kit verwijderd, maar ik ga toch in het aangebroken blik die druppels proberen.
Gelukkig schilder ik "nooit" direct uit het blik, dus zijn alleen de kwast en rollers met siliconen vervuild.

Dit is inderdaad wel het leuke van dit forum, dat zoveel ervaring gewoon wordt gedeeld. Ik had dit nooit zelf bedacht.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.141
850
Ulvenhout
Gebruik niet die druppels direct in de verf bus, maar giet eerst wat over. Al doe je dat waarschijnlijk ook.
Dan kan je de rest 'gewoon' gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Vanmiddag aan de slag gegaan en ben lichtelijk teleurgesteld. Het HG middel heeft deels gewerkt en het probleem wat verkleind. De druppels lijken in eerste instantie niet te werken, misschien te weinig druppels gebruikt maar 10 druppels op een half plastic wijnglas met verf lijkt me een redelijk goede dosering.
En met "niet te werken" bedoel ik ook echt, de verf pakt niet op de (gereinigde) ondergrond.
Ik heb alles 2 min geroerd, een schone roller gepakt, dezelfde kwast gebruikt en de ondergrond met Universol schoongemaakt.

Heb ik iets gemist? Moet ik meerdere lagen aanbrengen? De kwast weggooien en een nieuwe kwast pakken voor de siliconen? De oude kwast eerst goed doordrenken met de verf met druppels?
Ik baal alleen enorm van het gebrek aan resultaat.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Reageert de verf+druppels misschien op het achtergebleven HG product?
Dat zou kunnen, maar ik heb alles goed met water schoon gemaakt. Op één plek heb ik na de derde laag verf nog steeds een dunne streep waar de verf niet lekker pakt. Misschien moet ik daar naar vier of vijf lagen gaan.
Ik ga in ieder geval de leverancier van het flesje met de magische druppels om wat meer informatie vragen.
Mijn vrouw vindt het allemaal netjes en is tevredeb, Dus dan zou het voor mij ook goed moeten zijn:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.