Vereniging ?

Jeroen B

Actieve deelnemer
14 mei 2018
63
28
Brabantse Kempen
Hoi,
Alhoewel ik graag in mijn werkplaats bezig ben met het bedenken en maken van nieuwe projecten, lijkt het mij ook wel leuk om met andere hobbyisten van gedachten te wisselen. Ik heb al naar verenigingen gezocht, maar die kan ik voor hobby-meubelmakers niet vinden…? Heb ik verkeerd gezocht of zijn die er simpelweg niet? Zijn er andere hobbyisten die (naast dit mooie forum) dit ook interessant zouden vinden? Zelf woon ik in de (Nederlandse) Brabantse Kempen.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Als je een oproep doet voor een real-life bijeenkomst in je werkplaats of op een andere locatie in de buurt kun je vast een datum prikken en elkaar zien. Dit is in enkele regio’s wel vaker gedaan.

Succes! Fons
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen B

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Bij houtdraaiersvereniging Radius werken ze met afdelingen. Daar zijn samenkomsten. Er zijn grotere afdelingen van 30 personen en kleine van een hand vol. Bij de ene betaal je naast de contributie van radius ook nog voor de afdeling bij andere hebben ze dat anders geregeld. Sommige afdelingen hebben eigen gereedschap. Ruimte moet gehuurd worden etc etc.

Woonkamer samenkomsten vind ik de leukste. Rick van Masave is er mee begonnen voor woodworking. Later werd zijn houthandel groter en ging het niet meer van huis uit.

Ook ik wil hier best aan meewerken. Hier vanuit de omgeving van doetinchem. Mijn werkplaats is nog niet te bezichtigen. Ik heb de overheaddeur er uit geslepen en er is nog meer rommel dan normaal.
Hoopvol is dat het einde in zicht is. Ik ga een hoop kleine stukjes plaatmateriaal weggooien.
Tevens kan er afgesloten worden met mijn andere hobby de BBQ.
 

Jeroen B

Actieve deelnemer
14 mei 2018
63
28
Brabantse Kempen
Bij houtdraaiersvereniging Radius werken ze met afdelingen. Daar zijn samenkomsten. Er zijn grotere afdelingen van 30 personen en kleine van een hand vol. Bij de ene betaal je naast de contributie van radius ook nog voor de afdeling bij andere hebben ze dat anders geregeld. Sommige afdelingen hebben eigen gereedschap. Ruimte moet gehuurd worden etc etc.

Woonkamer samenkomsten vind ik de leukste. Rick van Masave is er mee begonnen voor woodworking. Later werd zijn houthandel groter en ging het niet meer van huis uit.

Ook ik wil hier best aan meewerken. Hier vanuit de omgeving van doetinchem. Mijn werkplaats is nog niet te bezichtigen. Ik heb de overheaddeur er uit geslepen en er is nog meer rommel dan normaal.
Hoopvol is dat het einde in zicht is. Ik ga een hoop kleine stukjes plaatmateriaal weggooien.
Tevens kan er afgesloten worden met mijn andere hobby de BBQ.
Zoiets had ik ook wel verwacht voor meubelmakers, maar die zitten liever in de werkplaats waarschijnlijk 😉. Ik ben niet van plan zelf een officiële vereniging op te richten, op dit moment is informeel ervaringen uitwisselen voor mij prima.
Ik ben twee maal bij Rick van Massave geweest, fijne man met mooi hout. Wel een stukje rijden vanaf hier…
Doetinchem is niet om de hoek, maar je bent van harte welkom. Hopelijk is het stofhappen snel voorbij 😅.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.