Voor een instructrice die ons ( mijn vrouw en ik ) heel wat jaren les heeft gegeven en er nu mee gaat stoppen ( leeftijd)
Iets kopen is dan geen optie.
Ik had nog een stam Meidoorn liggen. Niet zo groot maar wel één uit de uiterwaarden van de IJssel.
Zeg maar gerust een oude dode stam die heel wat heeft mee gemaakt. Van brand tot jaarlijks verzopen worden .
Het stammetje door gezaagd met een spanzaag. De gewone zaag liep door de spanning en zachtere delen vast. Moest we opletten
want recht zagen met een spanzaag is ook een kunst.
Daarna het silhouet van een paardenhoofd met hals , nek en manen er uit gezaagd. Met een hand figuur zaagje.
Vooral rustig zagen en niet te snel willen bij die dikte +/_ 2,5 cm.
De manen lopen over in bloemen met bessen en bladeren.

Vandaag afgewerkt en in de olie gezet. Nu nog van het andere deel de sokkel maken.

Gr Edwin
Iets kopen is dan geen optie.
Ik had nog een stam Meidoorn liggen. Niet zo groot maar wel één uit de uiterwaarden van de IJssel.
Zeg maar gerust een oude dode stam die heel wat heeft mee gemaakt. Van brand tot jaarlijks verzopen worden .
Het stammetje door gezaagd met een spanzaag. De gewone zaag liep door de spanning en zachtere delen vast. Moest we opletten
want recht zagen met een spanzaag is ook een kunst.
Daarna het silhouet van een paardenhoofd met hals , nek en manen er uit gezaagd. Met een hand figuur zaagje.
Vooral rustig zagen en niet te snel willen bij die dikte +/_ 2,5 cm.
De manen lopen over in bloemen met bessen en bladeren.

Vandaag afgewerkt en in de olie gezet. Nu nog van het andere deel de sokkel maken.

Gr Edwin