Van keukentafel naar elektrisch hoog-laag bureau

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
Na een jaar fulltime thuiswerken en met de vooruitzichten dat thuiswerken een standaard wordt, heb ik besloten om de oude koloniale keukentafel om te bouwen naar een elektrisch hoog-laagbureau. De oude keukentafel is nu namelijk mijn werkbureau. Ik wil graag staand kunnen werken en ik wil graag een kruk om te zorgen te zorgen dat ik minder last heb van mijn rugspieren.

Het is geen culinair-houtstandje, maar het idee om te delen met anderen vind ik wel passend in deze tijd.

Wat cijfers:
Totale duur: 8 uur
Kosten frame: 247 euro
3 eetlepesl danish olie
Restant afval: 2 latjes en de 4 schuine plankjes en alle moeren en schroeven

Hierbij het stappenplan. Helaas heb ik geen foto van de bovenkant van het bureau, dit was hetzelfde als de tafelpoten.

De keukentafel uit elkaar halen:
start keukentafel.jpg

Schuren en in de danish oil.
half in de olie.jpg

Een elektrisch hoog laag frame kopen en in elkaar knutselen
hoog laag frame 2.jpg

De poten door de vlakvandiktebank.
poten oud en nieuw.jpg

Dan heb ik dit hout over dat ik ga gebruiken voor de kruk
restanten.jpg

En hierbij het bureau en de kruk en een 2e keer in de olie, en dan is dit het eindresultaat.
eindresultaat.jpg
 
Laatst bewerkt:

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Voor zo'n frame kun je het beste op Marktplaats kijken, let wel op dat er 2 verschillende versies zijn, met 2 en 3 delen in de poot, de 3 delige kan tot ongeveer 160 hoog en de 2 delige komt tot 115, Ik heb er een tijdje terug in De Kwakel een nieuwe 2delige opgehaald voor 340.
 
Laatst bewerkt:

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
hoi, ik heb het frame op amazon gekocht. Ze zijn ook te koop op bo.com of rechtstreeks bij sommige leveranciers. Het kan een gewicht hebben van 90 kg. Er zijn ook zwaardere varianten die 120 kg kunnen dragen. het hout schroef je vast aan het frame en dat is goed te doen. De hoogte verschilt per frame en per merk. De frames hebben ook verschillende maten, logisch ook. Voor kleine bureaus en grote bureaus.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
is het stabiel als je eraan staat? Waar heb je het frame gekocht?
dag, ik heb dit nog een paar keer gecheckt. Als het bureau op 160 cm hoog dan begint het iets te wiebelen als je er tegen aan gaat leunen. Dit kan je voorkomen door het bureaublad iets meer naar voren te bevestigen op het frame. Als je er normaal aan werkt valt daar niets van te merken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.