Van boom naar…

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.974
1.284
‘s-Hertogenbosch
Leuke combinatie zo met de klompen onder de bank 🤩
Volgens mij is mos alleen geen optie ….. misschien iets van leem gemengd
met stro of mos , maar dat zal ons zeker en vast uitgelegd gaan worden…
Ben benieuwd naar foto’s van de buitenkant
Groetjes John

Plakt ook 🤩en zeker organisch uithardend
Is me vroeger eens geadviseerd om een schoorsteen met creosoot doorslag mee te isoleren… advies opgevolgd en jawel de doorslag was niet meer zichtbaar en kwam ook niet meer door de nieuwe stuclaag heen 👍🏼
Ik maak best wel vakers gebruik van koeienmest maar dit is tot nu toe mij niet bekende. Best wel handig informatie.

ernest neemt ons in het ootje !
wie heeft ooit al op een bank met 3 poten gezeten ?

Bekijk bijlage 171153
Bijna mijn eerste stuk ooit gemaakt veel jaren geleden in mijn tuinhuis woning in Amsterdam zonder stroom. Drie poten, een ouwe idea om een stabiel zitting op ongelijk grond, maar hij doet dienst meer als bok dan als zitmeubel.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.974
1.284
‘s-Hertogenbosch
ernest neemt ons in het ootje !
wie heeft ooit al op een bank met 3 poten gezeten ?

Bekijk bijlage 171153
Is een wiskundig feit volgens mij dat iets op drie poten altijd stabiel staat, ook al staat het nog zo scheef.
Heb zelf al op plenty driepotige krukken/hockers gezeten of gestaan en die wiebelen zelden…
Zelfs een kruiwagen met één voorwiel en twee poten staat stabiel. Hoe was dat vroeger met de “ Japanner “

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.958
3.256
Klein-Brabant, Vlaanderen
Is een wiskundig feit volgens mij dat iets op drie poten altijd stabiel staat, ook al staat het nog zo scheef.
Heb zelf al op plenty driepotige krukken/hockers gezeten of gestaan en die wiebelen zelden…
Zelfs een kruiwagen met één voorwiel en twee poten staat stabiel. Hoe was dat vroeger met de “ Japanner “
weet wel dat een bartafel op 3 poten stabiel staat, en een op 4 poten meestal wiebelt
heb nog nooit een bank op 3 poten gezien
of een bank waar de 3de poot zo ver van de 2 andere staat, stabiel zit, weet ik niet
ik ga niet proberen om mijn klanten zo'n bank aan te praten

• Haha
Waarderingen: Roel22
weet wel dat een bartafel op 3 poten stabiel staat, en een op 4 poten meestal wiebelt
heb nog nooit een bank op 3 poten gezien
of een bank waar de 3de poot zo ver van de 2 andere staat, stabiel zit, weet ik niet
ik ga niet proberen om mijn klanten zo'n bank aan te praten
Hij werkt prima in mijn ouwe werkplaats met zijn klei vloer van 200 jaar. Fijner als de vier poot bokken die ik constant aan het schuiven ben om een beetje stabiliteit te zoeken. Ik snap het, de meeste klanten hebben niet eens zo’n mooi vloer omdat de meeste daarvan zijn weggehaald en met beton gestort.

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.789
883
Prov. Groningen
Ik vind het er allemaal erg leuk uitzien, maar had je de balken niet beter eerst min of meer recht kunnen zagen/hakken? Nu heb je wel erg veel koeienmest nodig om e.e.a een beetje dicht te krijgen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.