Vaasje met opliggende nerf

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
619
341
‘s-Hertogenbosch
Afgelopen zaterdag in Vianen heb ik een ringbeitel aangeschaft, zondag uitgeprobeerd op een stuk half droog ( 29%) conifeer.
Eerst het stuk ( omdat het een probeersel was) ruw voorgedraaid met de afruwguts.
Dit werd wel heel erg grof. Alleen de schors en het cambium eraf. Dat het niet glad werd had denk ik te maken met de zachte buitenkant. Maar goed het was ook maar om uit te proberen binnenin. Schuurpapiertje erop en door. Met een korreltje 60 werd het wel gladder maar alleen maar rond om de noesten, de rest werd vezelig…🤔. Terug de afruwguts erop en weer ruw. Korrel 320 . Alleen de grove splinters eraf, en ja er ligt een nerf op het hout en het hele zachte spul is weg.. ziet er rustiek uit en net of het zo bedoeld is…
Daarna m’n ringbeitel uitgeprobeerd 😬, wat wil dat ding plaats maken. In NO TIME uitgehold tot 17 cm diep en 8 centimeter doorsnee. Wat komt daar een berg krullen uit, allemaal gesneden 🤩.
Eigenlijk heb ik spijt….. dat ik al die jaren heb lopen tobben.
Dit is het eerste resultaat geworden, nee de buitenkant is niet glad, ik wil het eerder als RUSTIEK betitelen
IMG_6792.jpegIMG_6787.jpegIMG_6789.jpeg

Bijlagen

• IMG_6791.jpeg
    IMG_6791.jpeg
    120 KB · Weergaven: 4

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.