vaas esdoorn

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
2.690
315
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik heb ooit een stam esdoorn gekocht, waaronder dit stuk dat eindigde in een 3-voudige splitsing.
De stam heeft 3 jaar op mijn oprit gelegen in weer en wind, elk jaar andere paddestoelen op de schors en uiteindelijk groeide er in het gat van de splitsing zelfs een plant. Maar dat geluk kon niet voortduren, uiteindelijk moest het toch een vaas worden.

DSC_1601_v1_small.jpg

DSC_1602_v1_small.jpg

DSC_1603_v1_small.jpg

DSC_1604_v1_small.jpg

DSC_1605_v1_small.jpg

Het gat aan de bovenkant is ook waar de stam begon met rotten in de kuil tussen de 3 zijtakken. Daar had ik uiteindelijk flink wat epoxy als stabilisator nodig. Verder heeft de vaas alles: licht, donker, strepen, vlekken, moire en een goede maat (61 cm). Afgewerkt met 3 lagen Steindert Drechsleröl. Nadeel is dat hij glimt en erg ongemakkelijk goed te fotograferen is.

Laatst bewerkt:

handig18

Post veel
17 feb 2013
2.209
445
Oss
Ziet er goed uit Jurriaan.
Doordat ie zo lang op je oprit heeft gelegen heeft hij nu toch een leuke tekening gekregen:cool:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.027
420
Erg mooi.

De vaas heeft zo te zien niet echt een koopmanskant en dat heeft z'n voordelen. Als je hem af en toe een stukje draait zie je er elke keer iets nieuws in.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.