Ulmia Zaagmachine te koop

Veenker

Nieuw lid
24 sep 2012
10
0
Met veel plezier zaag ik al meer dan 35 jaar met deze geweldige Ulmia uit 1954. Hij is oorspronkelijk ontworpen voor het maken van lijsten. Bijna alle attributen daarvoor zitten er nog bij, zoals de twee dwarsgeleiders, beide - links en rechts - vast te zetten op resp. 30 en 45 graden. De tafel is een roltafel waarmee je rustig het materiaal kan zagen. Vanwege de verschillende toerentallen kan je er hout, metaal en kunsstof mee zagen. Ik ben ermee begonnen als maquettebouwer, omdat hij tot op de 10de millimeter nauwkeurig zaagt. Latere jaren heb ik hem gewoon gebruikt om meubeltjes te maken. Hij draait op 2 fasen krachtstroom. En hij is knetter oud natuurlijk, en doet het nog steeds goed, maar moet weg omdat de huur van de werkplaats is opgezegd en ik voorlopig niet iets nieuws ga beginnen. Voor wie geïnterreseerd is! Gratis op te halen in Amsterdam Noord, goed bereikbaar met de auto, alle ruimte voor inladen.
 

Bijlagen

  • IMG_8993.jpg
    IMG_8993.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 116
  • IMG_8991.jpg
    IMG_8991.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 120
  • IMG_8994.jpg
    IMG_8994.jpg
    126,8 KB · Weergaven: 127
  • IMG_8988.jpg
    IMG_8988.jpg
    126 KB · Weergaven: 130
  • IMG_8990.jpg
    IMG_8990.jpg
    121,9 KB · Weergaven: 126
Laatst bewerkt:

Veenker

Nieuw lid
24 sep 2012
10
0
Ik hou nog even in beraad of ik hem wegdoe en kijk of ik toch een opslag kan vinden. Deze advertentie kan er dus af.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.