Uit de oude doos!

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Vandaag wat opgeruimd en kwam m'n grote vriend weer tegen, ik heb er twee dit is een Craftmen deze is nog nieuw in m'n kist zit nog een Stanly die ik altijd heb gebruikt. Zijn ze bij jullie ook bekend waar het voor dient.
1638985808512.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Dit is toch " gewoon" een kruisstaal in een wat andere vorm?
We gebruikte deze tool om deuren af te hangen je schrijft er dus de scharnieren en kozijnen mee af. De scharnieren zitten dan altijd op z'n plaats geen last van nekkende deuren.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Heb een tijdje terug een Stanley geruild tegen een aantal houtbeitels hier op het forum, handig dingetje!

ddd.JPG
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.983
813
Omgeving Leiden
We gebruikte deze tool om deuren af te hangen je schrijft er dus de scharnieren en kozijnen mee af. De scharnieren zitten dan altijd op z'n plaats geen last van nekkende deuren.
Hoi @Nova,
Je weet het maar nooit met die spellingcontrole, maar je schrijft 'nekkende deuren'.
Is dat iets wat de spellingcontrole voor je heeft verzonnen, of is het een bepaalde term? Zo ja dan ken ik die niet en ben ik benieuwd wat die betekent.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Hoi @Nova,
Je weet het maar nooit met die spellingcontrole, maar je schrijft 'nekkende deuren'.
Is dat iets wat de spellingcontrole voor je heeft verzonnen, of is het een bepaalde term? Zo ja dan ken ik die niet en ben ik benieuwd wat die betekent.
Hallo, @ Thomasz.
De deur zit te strak in zijn sponning, de deur loopt achter de scharnieren te strak in de sponning en veert open. Dan wordt er gesproken hij nekt.
 

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
46
Zevenaar
Hallo, @ Thomasz.
De deur zit te strak in zijn sponning, de deur loopt achter de scharnieren te strak in de sponning en veert open. Dan wordt er gesproken hij nekt.
Wij noemden dat altijd 'bandstijf'. Leuk die regionale termen voor hetzelfde
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Heb een tijdje terug een Stanley geruild tegen een aantal houtbeitels hier op het forum, handig dingetje!

Bekijk bijlage 111381
Zit nog eens te kijken naar jou foto (kan natuurlijk een voorbeeld zijn) maar ik gebruikte hem anders namelijk zo. Ik draaide het lange aftekenmesje om, dan komt het korte mesje eruit waar nu jou lange mesje zit. Dan teken je met het lange mesje dat er dan uit de bovenkant uit komt het kozijn af en het korte mesje de deur als ik me goed herinner.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.