Twisten gemaakt van twee .308 hulzen

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
200
124
Schouwen-Duiveland
Hallo allemaal,

Even iets anders te koop.

Ik heb een pen gemaakt van twee .308 hulzen. Om te kijken of me dat lukte. Mocht er interesse in zijn kan ik er meer maken. Ook in andere varianten zeg maar.
Denk dan aan een huls aan de onderkant en een mooi stukje hout als bovenkant.

Laat maar weten als iemand er interesse in heeft.

Prijs van een pen met twee hulzen €20,- exclusief verzendkosten.
Prijs van een pen met 1 huls en en een mooi stuk hout is ook €20,- exclusief verzendkosten.

Pb maar als er interesse in is. IMG_7212.jpegIMG_7213.jpegIMG_7214.jpegIMG_7215.jpeg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.292
154
Enkhuizen
Hier ook een paar stukjes huisvlijt op basis van 7.62 kaliber hulzen van een FAL waarmee menig Nederlandse dienstplichtige is opgeleid.DSCN2095 (2).JPG
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.351
2.884
Gaanderen
Pieter ik herinner mij nog goed het schoonmaken van de Fal nadat we ermee in het zand hebben geoefend. Tijgeren. Was je een uur bezig met schoonmaken vonden ze nog een woestijn in de loop.
 

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
200
124
Schouwen-Duiveland
Welke kit heb je hiervoor gebruikt?
Idd een Slimline kitje. Past perfect qua lengte met het busje. Diameter is bij de nek net te groot. Dat zou je met een stukje latoenkoper kunnen uitvullen met het solderen.
Ik heb de nek wel weer terug gesised naar 7.62. Als de huls is afgevuurd zet die namelijk wat uit.

Als je 30-06 patronen gebruikt gaat het net wat makkelijker, die zijn wat langer en heb je meer speelruimte als met een .308 huls.

Maar .308 heb ik er heel veel van liggen omdat ik dat kaliber zelf verschiet.
 

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
200
124
Schouwen-Duiveland
Gewoon de Fancy of Slimline. Alleen een stukje kunststofringetje maken en een frutseltje latoenkoper er in solderen aan de punt.
Kunststof ringetje wil ik met de volgende ook gaan maken. Die bij de kit zit vindt ik niet mooi staan. Is wat te klein voor de huls per qua diameter.
En die met de houten bovenkanten zijn precies wat ik voor ogen heb. Wat gaaf zeg. Die gaan er ook wel gemaakt worden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.