Twee nieuwe video's

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Leuk hoe je op zo'n gemoedelijke manier het proces van schaaldraaien demonstreert.
Komt er nog een foto van de "No visible oil" afwerking? Tenzij er wit pigment wordt toegevoegd aan de olie, heb ik nog nooit een blanke olie gezien die echt onzichtbaar is en het hout niet vergeelt.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik sta wel een beetje te kijken van de manier waarop Ronald (zonder problemen ) het blok zaagt.
Ik heb het op deze manier nog nooit aangedurfd, omdat ik bang was dat de tanden het blok naar beneden zouden trekken. :p
Ik zaag zo’n blok altijd met de platte kant onder.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik sta wel een beetje te kijken van de manier waarop Ronald (zonder problemen ) het blok zaagt.
Ik heb het op deze manier nog nooit aangedurfd, omdat ik bang was dat de tanden het blok naar beneden zouden trekken. :p
Ik zaag zo’n blok altijd met de platte kant onder.
Hier zit ook een platte kant aan gezaagd hoor Leo! Anders zou ik het zo inderdaad niet doen...
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Leuk hoe je op zo'n gemoedelijke manier het proces van schaaldraaien demonstreert.
Komt er nog een foto van de "No visible oil" afwerking? Tenzij er wit pigment wordt toegevoegd aan de olie, heb ik nog nooit een blanke olie gezien die echt onzichtbaar is en het hout niet vergeelt.
De foto in de tumbnail. Daar is ie al afgewerkt met 2 lagen... Maar je iet er niets van... :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.