Tv meubel

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.280
978
Ulvenhout
Ik zag weer het topic voorbij komen waarin werd gesteld dat er te weinig werkstukken werden gepost. Laat ik dan maar eens plaatsen waar ik mee bezig ben.

Mijn schoonvader vroeg mij of ik een tv meubel voor hem wilde maken voor in zijn nieuwe huis. Hij woont er al ruim een jaar dus het werd ook een keertje tijd. Nu staat de TV op een klein tafeltje en dat kan beter.

IMG-20240916-WA0007.jpg

Hij stuurde me een foto van wat de wensen waren, maar daar werd ik niet echt heel blij van. 2 stukken slecht mangohout met een metalen poot eronder. Ik heb in overleg een paar andere vormen gesuggereerd en uiteindelijk gaat onderstaand model gemaakt worden. Ik zal de poten en het blad wat afronden/verjongen zodat het er wat zachter uitziet.

IMG-20240821-WA0000.jpg
Schermafbeelding 2024-09-28 om 10.38.58.png

Ook zal er ander hout gebruikt worden dan het gevraagde ruwe mangohout want ik kan het niet over m'n hart verkrijgen dat ik iets maak wat eruit moet komen te zien alsof het niet goed geschuurd is. Ik heb 4 balken fraké gehaald en zal daarmee gaan werken.

Gisteren en vandaag de balken gevlakt, op dikte gebracht en op maat gezaagd. Daarna de 2 bladen verlijmd met een paar lamello's voor de uitlijning.
Terwijl dat staat te drogen ben ik begonnen met het onderstel. Ik zet er een paar kleine domino's in om de zaak goed uit te lijnen. Het is de eerste keer dat ik gebruik maak van de vernieuwde werktafel waar ik dog holes in heb gemaakt. Voorheen lagen de werkstukken altijd los op de werkbank omdat ik ze niet kon klemmen maar met zo'n snelspanklem en de gaten in de werkbank werkt dit echt veel fijner.

Binnenkort meer...

20241001_104307.jpg

20241001_104340.jpg

20241001_170424.jpg

20241001_204731.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.