TV meubel met noten inlay

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
De vorderingen gaan gestaag en door alle corona perikelen heb ik ook minder in de werkplaats kunnen werken.
Ik hoopte inmiddels het nagenoeg af te hebben, maar dat laat dus nog even een weekje of wellicht 2 op zich wachten.

Dan toch nog maar even een teasertje tussendoor om jullie niet helemaal zonder content te laten :p
Dit is nog voor het enig afstellen/afwerken van de lades en deuren trouwens ;)

d9kPZNTvPQ1uefjGbJKeNcJC.jpg


Is alles helemaal perfect gegaan? nee niet helemaal.
Ondanks dat ik alles 300x nagemeten had en ge controleerd tijdens het lijmen, is het kastje toch iets uit het lood geraakt. Dat maakte het fitten van de lades en deuren wat lastig. Die heb ik dan maar even scheeft als het kastje moeten maken en omdat het ingelegde deuren zijn, zijn de kieren niet zo mooi als ik ze had gehoopt.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Zo... nog even de deurtjes en lades afstellen, maar het is inmiddels klaar.

HCCpgdqIEIu1x0aH753ocVl3.jpg


YQ6YrUJRvTvjhBYpLOJiY71s.jpg


nm44KszMn6qPV6tlIHHeviQT.jpg


Leuk project geweest en best wat geleerd over werkwijzen e.d.

Volgende project is weer voor mezelf. Wat houtopslag voor grote schaaldelen e.d. en een nieuwe houten hamer wou ik nog maken. Ik heb nog wat noten esdoorn en purperhart liggen :giggle:
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: PetraD, Fluo en Kor

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Mooi!
Helemaal briljant hoe je de greepjes in de contrastlijnen hebt opgenomen.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Hij is tóch overstag gegaan?
Ik had ze stiekem gewoon gemaakt en laten zien hoe ik het niet ouderwets kon laten ogen :)
Hij was gelijk om :)

Sommige mensen vonden de handgrepen wat groot open, maar ze zijn wel erg comfortabel
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
mooi gedaan die laatste foto was wat onverwachts
zelf zou ik voor greeploos zijn gegaan denk ik
maar dit kan ook heel goed
 
  • Leuk
Waarderingen: s0ulmaster

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Erg mooi geworden. Ik moest even goed kijken waar de handgrepen zaten, maar dat heb je erg leuk bedacht!

Ook een mooi stukje houtsnijwerk trouwens op de laatste foto.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
De handvaten waren voor mij ook onverwacht, maar ik vind het zeker wel geslaagd! Geeft voor mij nu een 3D indruk, alsof er spanbanden rond de kast zitten 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: s0ulmaster

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.