Tuinbank “natuurlijk zitten”

Ben55

Nieuw lid
26 dec 2019
15
14
Fantastische zit! Eindelijk een bank waar je uren op kunt zitten. Harrie Staarink Heeft ons na zijn overlijden een ontwerp voor een tuinbank nagelaten. Zijn opvatting over hoe je prettig zit heeft hij verwerkt in deze tuinbank. De werktekening en info is te downloaden op de site “www.natuurlijkzitten.nl”. Bijgaand een fotootje van de bank, uitgevoerd in stapeli (advies van Masave). Bevestiging van de armleuning gemodificeerd. Denk erover om ook twee stoelen op basis van dit ontwerp te maken IMG_1126.jpeg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.890
2.698
Gaanderen
Nee, ik geloof niet dat dit een persoonlijke opvatting is. Op de opendag hout hebben we er een gemaakt. Ik vond hem prima zitten. Het duurde vrij lang voordat ik erop kon gaan zitten. Ze bleven er lang op zitten. Ik heb van niemand gehoord dat deze slecht zat. Natuurlijk zullen er wel mensen zijn die hem niet vinden zitten, maar dat zullen er niet veel zijn.
 

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
164
9
Mooi! Je schrijft dat je de bevestiging van de armleuning hebt gemodificeerd. Wat heb je dan verbeterd / anders gedaan?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.890
2.698
Gaanderen
Ik ben ook benieuwd. Wij hebben op de opendag hout dit "probleem" gelaten voor wat het was. Een schroef van boven naar beneden is niet een mooie oplossing.
 

Ben55

Nieuw lid
26 dec 2019
15
14
Mooi! Je schrijft dat je de bevestiging van de armleuning hebt gemodificeerd. Wat heb je dan verbeterd / anders gedaan?
Een klosje aan de voor- en achterpoot aangebracht. Niks bijzonders, maar een schroef er dwars doorheen vond ik niks en die deuvel ook niet. Valt mooi weg de armleuning
Hij zit m.i. bijzonder goed voor een tuinbank
IMG_1119.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.878
924
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Nee, ik geloof niet dat dit een persoonlijke opvatting is. Op de opendag hout hebben we er een gemaakt. Ik vond hem prima zitten. Het duurde vrij lang voordat ik erop kon gaan zitten. Ze bleven er lang op zitten. Ik heb van niemand gehoord dat deze slecht zat. Natuurlijk zullen er wel mensen zijn die hem niet vinden zitten, maar dat zullen er niet veel zijn.
Ook ik heb aan het eind van de laatste ODH - even - op het bankje gezeten. En al lijkt het (persoonlijke opvatting) op het eerste gezicht een merkwaardig ontwerp, het zit fantastisch...
 
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes en Wim Kluck

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
189
24
Sint-Michielsgestel
“op het eerste gezicht een merkwaardig ontwerp”; als ik naar de foto kijk zie ik eigenlijk niet wat er merkwaardig aan is. Of moet ik daarvoor de bouwtekening bekijken?
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
271
116
Noardeast-Fryslân
De link van OT werkte bij mij niet. Deze gevonden na een kwaakkwaakzoekopdracht:

Voor wie zich af vraagt wat een kwaakkwaakzoekopdracht is: ik vermoed dat Bert net als mij de browser Duckduckgo gebruikt. Reden daarvoor is dat deze browser je jouw privacy gunt i.t.t. Chrome van Google die daar juist jacht op maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink en jaap

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.843
783
Enschede, Twente
Voor wie zich af vraagt wat een kwaakkwaakzoekopdracht is: ik vermoed dat Bert net als mij de browser Duckduckgo gebruikt. Reden daarvoor is dat deze browser je jouw privacy gunt i.t.t. Chrome van Google die daar juist jacht op maakt.
Inderdaad. Je kostbaarste bezit heden ten dage is je privacy. Je data zijn zoveel waard dat bedrijven de kantjes van de wet opzoeken (en vaak overgaan) om daaraan te geraken. DuckDuckGo is een goed alternatief voor Google en Bing. En als ik toch eens Google 'moet' gebruiken, dan in de browser Opera, met ingebouwde VPN. (Je kun niet paranoïde genoeg zijn…)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.