Toxiq hout

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.568
Gaanderen
Ja diegene die al even op het forum zitten zullen Toxiq nog wel herinneren. Jeroen is al een tijdje verdwenen van het forum (2de bij de meeste berichten).
Jeroen heeft een prachtige draaibank gebouwd maatje xxl. Was een keer te bewonderen op de opendag hout. Hij had hiervoor een kast nodig voor de besturing.
Nu die had ik al enige tijd liggen in mijn verzameling. Elektrakasten behoren niet tot de belangrijke dingen en die heb ik geruild voor een paar stukjes noten. Dit was toen ik het kreeg nat hout. Voorgedraaid en toen is het "verdwenen" na de verhuizing. Tijdens de opruiming van de laatste verhuisdozen kwamen er een paar schalen te voorschijn.
Ik had er al een keer naar gezocht en was dus blij dat ze weer boven water kwamen.
Diameter een kleine 30 cm hoog 8.5 cm Notenhout. Geschuurd tot 240 en afgewerkt met frictionpolish
IMG20220305144148 (2).jpg
IMG20220305144132.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.568
Gaanderen
Ja dat is walnoot. Je weet nooit hoeveel spint en kernhout een stam heeft. Er is nog veel mooier noten met meer tekening maar kom er maar eens aan tegen een leuke prijs. Dunnere stammen hebben vaak veel spinthout.
Ik heb er nog een liggen die gelijk met deze is voorgedraaid. Deze ga ik roken of met ijzerazijn behandelen.
(roken is de schaal in een afgesloten doos zetten met een bakje ammoniak)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.