Toognagels

Maatwerk in Eiken

Nieuw lid
20 okt 2024
1
0
Oosterhout (NB)
Waarom kiezen voor toognagels? Pen-en-gatverbindingen zijn veel sterker dan eenvoudige spijkerverbindingen. De pen wordt in een geboord en bijgehakt gat geplaatst, en vervolgens worden de onderdelen onwrikbaar verbonden door houten toognagels.

Het proces van togen:

Boor gaten door beide onderdelen.
Gebruik een taps toelopend toogijzer om de gaten op één lijn te brengen.
Vervang het toogijzer met de toognagel voor een permanente en sterke verbinding.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.953
2.205
Klein-Brabant, Vlaanderen
Waarom kiezen voor toognagels? Pen-en-gatverbindingen zijn veel sterker dan eenvoudige spijkerverbindingen. De pen wordt in een geboord en bijgehakt gat geplaatst, en vervolgens worden de onderdelen onwrikbaar verbonden door houten toognagels.

Het proces van togen:

Boor gaten door beide onderdelen.
Gebruik een taps toelopend toogijzer om de gaten op één lijn te brengen.
Vervang het toogijzer met de toognagel voor een permanente en sterke verbinding.

welkom als nieuw 'lid'
pas ingeschreven, en reeds direct reclame voor het onderwerp van het draadje . . .
ik rapporteer dit alvast als iets te enthousiast
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.041
3.005
Zo te zien hebben ze alleen houten deuvels en geen set metalen toognagels. Dat hout heb ik zelf wel. De setjes metalen toognagels zijn juist slecht te verkrijgen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.953
2.205
Klein-Brabant, Vlaanderen
Zo te zien hebben ze alleen houten deuvels en geen set metalen toognagels. Dat hout heb ik zelf wel. De setjes metalen toognagels zijn juist slecht te verkrijgen.
de meesten van ons zijn in staat om die houten zelf te maken
op het forum staan trouwens een paar filmpjes hierover

 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.534
3.010
Gaanderen
welkom als nieuw 'lid'
pas ingeschreven, en reeds direct reclame voor het onderwerp van het draadje . . .
ik rapporteer dit alvast als iets te enthousiast
Ik begrijp jouw reactie, maar ik lees het bericht toch anders. Ik zie het nu niet als reclame.
Volgens mij is een beetje reclame ook niet verboden.
Hooked on wood is zo begonnen. Masave is ook zo begonnen en nog een paar andere.
Uitleg over toogpennen kan ook interessant zijn.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.864
1.061
Omgeving Eindhoven
Ik begrijp jouw reactie, maar ik lees het bericht toch anders. Ik zie het nu niet als reclame.
Zoals ik het lees/interpreteer is wat wij nu zien niet het gehele originele bericht.
Zowel de openingspost als het bericht van @ZotVanHout zijn aangepast door een moderator. Ik vermoed dat er een verwijzing naar een eigen website heeft gestaan ipv naar de informatieve Diever nu staat, ook door de reactie van Chevy66.

Uitleg waar we iets aan hebben is ok, maar gezien deze reacties is dit puur het wegleggen van de link naar de eigen verkoopsite met een bepaald doel, dus puur reclame.
Als het inhoudelijk iets toevoegt, dus een link naar YT (HookedOnWood), of iemand die al heel actief inhoudelijk op het forum is en ons wil voorzien van wat we in feite allemaal nodig hebben (hout, maar dan kleine hoeveelheden voor de hobbyisten) die mede hierdoor zijn bedrijf kan opstarten (Masave) is het inderdaad een grijs gebied maar heb ik daar persoonlijk minder moeite mee.

ja, we kunnen het reglement in die zin aanpassen dat aan dit soort nieuwe leden & berichten een prijskaartje hangt
Ik merk dat ik steeds minder op het commerciële Marktplaats kijk, omdat je daar tegenwoordig eerst door enorm veel advertenties van bedrijven heen moet voordat je iets tweedehands tegenkomt. En op een ander forum waar ik actief ben hebben ze forumsponsors, daar mag je (dus) geen enkele merknaam of bedrijfsnaam noemen als het geen sponsor is of als het merk niet bij een sponsor te koop is. En dat is nu net het mooie van ons forum, dat we ongegeneerd mogen verwijzen naar namen van bedrijven zolang het maar als doel heeft om elkaar te helpen en geen directe reclame is.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.953
2.205
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik merk dat ik steeds minder op het commerciële Marktplaats kijk, omdat je daar tegenwoordig eerst door enorm veel advertenties van bedrijven heen moet voordat je iets tweedehands tegenkomt. En op een ander forum waar ik actief ben hebben ze forumsponsors, daar mag je (dus) geen enkele merknaam of bedrijfsnaam noemen als het geen sponsor is of als het merk niet bij een sponsor te koop is. En dat is nu net het mooie van ons forum, dat we ongegeneerd mogen verwijzen naar namen van bedrijven zolang het maar als doel heeft om elkaar te helpen en geen directe reclame is.
volledig akkoord met jou

wanneer ik over 'prijskaartje' spreek, dan is dat om wie hier reclame maakt die niet met de doelstelling van dit forum strookt, automatisch een faktuur te sturen, waarna de reclame verwijderd wordt
concreet zou dat kunnen door wie zich aanmeldt, en daardoor berichten kan plaatsen, te verplichten om de voorwaarden van dit forum te aanvaarden, waarin die automatische faktuur vermeld staat

met 'prijskaartje' stel ik niet voor om de deur voor commerciële reclame open te stellen om geld op te halen
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.953
2.205
Klein-Brabant, Vlaanderen
Zowel de openingspost als het bericht van @ZotVanHout zijn aangepast door een moderator. Ik vermoed dat er een verwijzing naar een eigen website heeft gestaan ipv naar de informatieve Diever nu staat, ook door de reactie van Chevy66.
het openingsbericht is inderdaad aangepast
door er op te klikken kwam ik direct op een commerciële webstek (die staat bij mij hier nu nog open)
die link is wschlk door een moderator verwijderd
dit was het allereerste bericht van dit nieuw lid
niet fraai om daarmee je intrede te doen
om op te starten gun ik iedereen een kans
maar niet op deze manier

in #6 verwees ik ter aanvulling naar joostdevree
die link heeft de moderator in #1 bijgeplaatst

er staat dat mijn #2 aangepast is
inhoudelijk is er niets aangepast
ik denk dat dit een automatisme van het forum is, wanneer een bericht 'aangeraakt' wordt

1729494757870.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.171
454
Prov. Groningen
Het schijnt me dat 'maatwerk in eiken' het verder wel op MP zal uitzoeken.
Ik zou zeggen neem ook een kijkje YT en sta versteld van het "vakmanschap" dat is te zien in b.v. het filmpje "pen gat toognagels" ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.