TK gevraagd Robland 26 schaafas

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
65
17
Brugge
Aangezien je vermoedelijk van Brugge bent: al eens bij Leza (aan het Waggelwater) of bij Robland / Landuyt zelf geïnformeerd?
 

Bruggeling

Nieuw lid
28 aug 2021
5
0
Brugge
Goede morgen.
Heb inlichtingen genomen ! combiné is 25 jaar oud en dit stuk is niet meer nieuw te verkrijgen .
Moet het laten maken en kost stukken van mensen .
Alvast bedankt .
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
260
64
Grönnen
Op cnczone .nl tref je veel draaiers.
Zet de (globale) maten en een foto daar op stel ik voor.
Succes niet gegarandeerd, maar daar maak je zeker wel een kans.

NB, komt dit euvel vaker voor bij deze machine of is er iets mis gegaan ?
 

Bruggeling

Nieuw lid
28 aug 2021
5
0
Brugge
Heb ik tweedehands gekocht ! hoorde dat de lagers lawaai maakten en wilde die vervangen . bij demontage
stelde ik vast dat de lager al eens vastgelopen was en de as beschadigd heeft . ( heeft nu te veel speling )
Normaal gebeurd dit niet als je bij het minste geluid de lagers vervangt . ( Ps 'n lager SKF lager kost +/- 10 euro ! maar bepaalde mensen vertikken het om dit te herstellen ) Mvg
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
260
64
Grönnen
Als de as niet gebroken is dan valt er nog wel wat aan te doen misschien, oplassen en weer afdraaien ?
Of vulmateriaal ?
Ik ben op dit gebied niet echt deskundig en ik weet niet precies wat er aan de hand is precies maar een ervaringsdeskundige op dit gebied zal er vast iets mee kunnen aanvangen.
Wat foto's van de schade op het eerder genoemde forum zetten zou mijn eerste actie zijn in deze.
 

Bruggeling

Nieuw lid
28 aug 2021
5
0
Brugge
Als de as niet gebroken is dan valt er nog wel wat aan te doen misschien, oplassen en weer afdraaien ?
Of vulmateriaal ?
Ik ben op dit gebied niet echt deskundig en ik weet niet precies wat er aan de hand is precies maar een ervaringsdeskundige op dit gebied zal er vast iets mee kunnen aanvangen.
Wat foto's van de schade op het eerder genoemde forum zetten zou mijn eerste actie zijn in deze.

Levensgevaarlijk !! oplassen en terug afdraaien , 'n as die opgewarmd is door lassen verliest zijn sterkte en kan bij 6000 toeren zo breken en dan sta je best niet in de buurt . Best nieuwe kopen !! of 'n goede tweedehands Mvg
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
364
138
Het is een redelijk simpele reparatie. Draai het beschadigde stuk kleiner en krimp er een bus overheen. Nadraaien en je as is weer prima. Je hebt er wel een draaibank voor nodig.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Oplassen en afdraaien. Ik weet niet waar bruggeling zijn kennis vandaan heeft, maar ik heb dit soort reparaties honderden keren gedaan. geen enkel probleem.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.