Tip voor goedkope Spindelschuurmachine (Lidl, HBM)

jeroenr

Nieuw lid
15 jan 2014
13
9
Ik heb recent de spindelschuurmachine van Parkside gekocht (Spindelschuurmachine 500 W online kopen | LIDL). Hetzelfde model wordt ook verkocht door HBM (HBM Profi Oscillerende Bandschuurmachine en Spindelschuurmachine), Scheppach, Triton, Borg, Wen, Güde, Holzman, Holzstar en vast nog veel meer (als je er 500 koopt in China, kan je hem in je eigen kleur en merknaam krijgen :ROFLMAO:)

parkside.jpg

Eén van de klachten die ik in reviews veel lees is de slechte tracking van de bandschuurmachine en inderdaad, bij mij was hij één niveautje boven "onbruikbaar". Als je hem na heel veel heen en weer instellen eindelijk goed had tracken, vloog hij binnen een minuut weer naar boven of onder.
Tip voor iedereen die zo'n machine heeft en hetzelfde probleem heeft: een simpel stukje tape heeft het probleem verholpen:
tape.jpg
Met slechts 1 laagje tape, heeft de roller voldoende "bolling" om de schuurband goed te laten tracken, na het toevoegen van de tape heb ik nog 1x de tracking bijgesteld en sindsdien is het niet meer nodig geweest.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.