Tip om op stofzuigerzakken te besparen

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Hallo medeforummers,

Van bepaalde merken zijn de zakken prijzig. Ik schudde ze regelmatig leeg en gebruik ze dan nog een aantal keren, waarna ik ze voor nieuw vervang. Dat leeg schudden duurt best lang en veroorzaakt grote stofwolken. Een cycloon heb ik ook gehad, maar vond ik een hoop gedoe en het nam teveel ruimte in (werkplaats/schuur is 1 x 2,5meter)

Tegenwoordig heb ik een andere oplossing, wellicht ook iets voor anderen?

gr.John
 

Bijlagen

  • 7zG7slw7Q+qmRhvRQDZnZw_thumb_1670.jpg
    7zG7slw7Q+qmRhvRQDZnZw_thumb_1670.jpg
    105,9 KB · Weergaven: 229
  • ctQVRrUgTROi81WcihsRbQ_thumb_1671.jpg
    ctQVRrUgTROi81WcihsRbQ_thumb_1671.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 226
  • xuKMMJyQQrmggblFKQIwlA_thumb_1672.jpg
    xuKMMJyQQrmggblFKQIwlA_thumb_1672.jpg
    103,9 KB · Weergaven: 226

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
203
81
mooie oplossing, zelf gebruik ik soms zakken ook vaker. Maar....de porieën van de zakken slibben toch langzaam dicht met fijnstof. Dus afhankelijk van wat je opzuigt kan de zuigkracht en het filtervermogen toch flink terug lopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
:)Ik zal eens een foto maken, denk aan opklapbare bovenfreestafel. Losse boorkolom en lintzaag die ik op en af de werkbank til. Een mobiel zaagtafel die ik alleen in de tuin kan gebruiken en een afkortzaag die in mijn werkblad verwerkt zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Ik denk dat ik onderzeebootbouwers die een werkruimte moeten inrichten, wel goede tips zou kunnen geven
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ja dat is hetzelfde principe van de long-life zak van Festool. Ik heb de onderkant ook wel eens open geknipt en dan met ducttape weer vastgezet. Werkt ook.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik vind een cycloon zeker zo handig.
Het vat van 60ltr gewoon bovenop de stofzuiger gemonteerd.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Hier ook hetzelfde als bijtel met mijn starmix. Alleen volgens mij kunnen niet alle stofzuigers zonder zak.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik ben ondertussen ook erg blij met de Starmix zonder zak. De Festool Midi dient nu bijna uitsluitend om te schuren. Ik maak ook weel eens een zak leeg maar heb me al vaker afgevraagd of een rits in een zak niet kan.
Ziet iemand praktische bezwaren voor een ritssluiting in een zak te zetten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.